SCHOOL MANAGEMENT IN AN IMPORTANT AND CHALLENGING DEMOCRATIC PERSPECTIVE
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i12.4368Keywords:
Learning. Education. School. School Management.Abstract
This article clearly brings with it an important and up-to-date debate about the tireless and challenging work of school management, as well as its important role in the search for a school that is truly concerned with delighting everyone and which, to this end, must spontaneously show itself to be more democratic every day. With this panorama in mind, this article will basically be built up through the contribution of valuable information gathered in exploratory bibliographical research, which will contribute with a theoretical contribution, permeated with quotations from renowned authors in the educational field who have said a lot about the subject proposed here. These authors emphasize the great importance of the role of the school manager, showing their contribution to the quality of teaching. In this way, the aim of this research is to produce an article that makes it easier for everyone who reads it to understand the subject proposed here for analysis and discussion.
Downloads
References
CARDOSO, Cristina. Projetos nas escolas: uma política de secundarizarão da especificidade do trabalho escolar. Jornal de políticas educacionais, n. 6, jul./dez. 2009.
FONSECA, Dirce Mendes da. Gestão e educação. Revista Universidade e Sociedade, ano IV, n. 7, jun. 1994.
LIBÂNEO, J. C.; OLIVEIRA J. F.; TOSCHI M. S. Educação escolar: políticas estrutura e organização. 2. ed. São Paulo: Cortez, 2008. (Coleção Docência em Formação).
LIBÂNEO, José Carlos. Organização e Gestão da Escola. Goiânia: Alternativa, 2001.
LÜCK, Heloísa. Perspectivas da Gestão Escolar e Implicações quanto à Formação de seus Gestores. Em Aberto, n. 72, jun. 2000.
PARO, Vitor. Gestão Democrática da Escola Pública. 3. ed. São Paulo: Ática, 2005.
SAVIANI, Demerval. Pedagogia histórico-crítica: Primeiras aproximações. 5. ed. São Paulo: Autores Associados, 2008.
SAVIANI, Dermeval. Pedagogia histórico-crítica: primeiras aproximações. 2. ed. São Paulo: Cortez, 1995.
TORRES, Artemis; GARSKE, Lindalva Maria N. Diretores de Escola: o desacerto com a democracia. Em Alberto, Brasília, v. 17, n. 72, 2000.
Downloads
Published
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.