CHALLENGES OF THE CENTURY IN TEACHING: TECHNOLOGICAL INNOVATIONS AND THEIR INFLUENCES ON EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i12.4380Keywords:
Technologies. Education. Educators.Abstract
This study aims to discuss the challenges of the century in teaching, taking into account technological innovations and their influences on Education, as well as the way in which they have been inserted into educational practice. However, it was necessary to investigate teachers' knowledge about technological mechanisms, distinguishing schools that use them in pedagogical practice. In this sense, it is understood that the teacher faces a great challenge, which is to acquire the skills to put them into practice in the classroom, as a facilitator of the educational process, reformulating a series of didactic-pedagogical actions. Thus, it is understood that the insertion of digital technologies in the teaching-learning process should not, under any circumstances, neglect investigation into the context in which teachers live in their daily lives, including their educational action and their training and experiences, which are essential for your journey as an educator. On the other hand, it is important to emphasize that the school must provide the necessary resources to implement technological tools, as well as programs so that this dream of transforming the school into an innovative and learning space through new technologies becomes a reality.
Downloads
References
BRITO. Glaucia da Silva; PURIFICAÇÃO, Ivonélia da. Educação e Novas Tecnologias: um repensar. São Paulo: Pearson, 2012.
FAVA, Rui. O ensino na sociedade digital. São Paulo: Pioneira - Thompson Learning, 2012.
GIL, A. C. Como elaborar projetos de pesquisa. São Paulo, SP: Atlas, 2002.
KÖCHE, José Carlos. Fundamentos de metodologia científica: teoria da ciência e iniciação científica. Petrópolis: Vozes, 2009.
LEITE, Lígia Silva. Mídia e a perspectiva da tecnologia educacional no processo pedagógico contemporâneo. In: FREIRE, Wendel (org.). Tecnologia e educação: as mídias na prática docente. 2. ed. Rio de Janeiro: WAK, 2011.
MARCONI, M. A.; LAKATOS, E. M. Técnicas de pesquisa: planejamento e execução de pesquisas, amostragens e técnicas de pesquisas, elaboração, análise e interpretação de dados. 6. ed. São Paulo: Atlas, 2007.
MUGNOL, M. A educação a distância no Brasil. Rev. Diálogo Educ., Curitiba, v. 9, n. 27, p. 335-349, maio/ago. 2009.
OLIVEIRA. Fátima Bayma de. Tecnologia da Informação e Comunicação: a busca de uma visão ampla e estruturada. São Paulo: Pearson, 2007.
SANTOS, N. Espaços Virtuais de Ensino Aprendizagem. São Paulo: Infolink, 1998.
SOUZA, I. R. L.; MAGALHÂES, H. P. de. Intersecções entre culturas midiáticas e cibercultura e game cultura. Revista Cultura Midiática, ano 01, n. 01, jul./dez. 2008.
Downloads
Published
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.