SCHOOL INCLUSION - WHAT IS IT? WHY? HOW TO MAKE?

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i12.4501

Keywords:

school inclusion. problems of inclusion. integration.

Abstract

The book seeks to present a reflection on School Inclusion, dialoguing with the reader about the problems of education and what educators, society and schools can do to “transform” the way in which this topic is treated, looking for another meaning to that the school remains open to all students. This work was divided into three chapters: in chapter 1 the author will seek to discuss what school inclusion is, in chapter 2 we will understand why School Inclusion and in chapter 3 how to achieve this School Inclusion.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Alexsandro José da Silva

    Graduado em Geografia Licenciatura – UFRN; Bacharel em Direito – Unp; Especialização em Segurança Pública – Cenes; Especialização em Direito Constitucional- FATIN; Mestre em Direito – FICS; Doutorando em Ciências da Educação pela Facultad Interamericana De Ciências Sociales (FICS). Atualmente pesquisador.

  • Eduardo Batista Gomes Chaves

    Graduado em Letras – Português/Inglês - Unicesumar; Graduado em Matemática e Especializado em Educação Matemática - Unisuam; Bacharel em Teologia – Unig; Especializado em Liderança e Administração Eclesiástica - Unilea; Graduando em Engenharia de Produção – Unicesumar e Mestre em Educação – UNETLANTICO/UNICID. Doutorando em Ciências da Educação pela Facultad Interamericana de Ciências Sociales (FICS). Atualmente exercendo cargo na Secretaria de Estado de Educação do Rio de Janeiro - Coordenador de Estatísticas Educacionais.

References

MANTOAN. Maria Teresa Eglér. Inclusão Escolar: O que é? Por quê? Como fazer? São Paulo: Moderna, 2003.

Published

08/12/2023

Issue

Section

REVIEWS - TRANSLATIONS - INTERVIEWS

Categories

How to Cite

SCHOOL INCLUSION - WHAT IS IT? WHY? HOW TO MAKE?. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(12), e4124501. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i12.4501