METAVERSE AND EDUCATION: A NEW PARADIGM OF LEARNING?

Authors

  • David de Oliveira Lemes
  • José Carlos Buesso Junior
  • Julya Joplin Freitas Rodrigues

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v5i1.4790

Keywords:

Virtual Reality, New Technologies, Learning

Abstract

The metaverse is an old concept of digital technology that has resurfaced in recent years, with the advancement of high-powered hardware and low cost. This type of platform has gained increasing attention from businesses, brands, and consumers, and promises to revolutionize the way we communicate, consume, learn, and teach. In the field of education, metaverses offer enormous potential to make the learning process more inclusive and immersive. Through technologies such as virtual reality and augmented reality, students can access educational experiences that would be impossible or too expensive in real life.

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Author Biographies

  • David de Oliveira Lemes

    Diretor da Faculdade de Estudos Interdisciplinares, Professor do Bacharelado em Ciência de Dados e Inteligência Artificial, membro do Conselho Universitário (Consun), do Conselho de Ensino e Pesquisa (CEPE) e do Comitê de Ética da PUC-SP. Coordenador do Curso de Análise e Desenvolvimento de Sistemas e do Bacharelado em Ciência da Computação da FECAP, membro do Conselho Universitário (Consuni), do Conselho de Ensino e Pesquisa (Consepe) e do Comitê de Iniciação Científica. Professor do curso de Jogos Digitais da Faculdade Impacta, do Colégio Fecap e em cursos de graduação na FECAP e FAAP. Doutor e Mestre pelo Programa de Pós-Graduação em Tecnologias da Inteligência e Design Digital (TIDD) da PUC-SP e Bacharel em Mídias Digitais pela mesma universidade. 

  • José Carlos Buesso Junior

    .

  • Julya Joplin Freitas Rodrigues

    .

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Published

17/01/2024

How to Cite

METAVERSE AND EDUCATION: A NEW PARADIGM OF LEARNING?. (2024). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 5(1), e514790. https://doi.org/10.47820/recima21.v5i1.4790