IMPACT OF THE PANDEMIC ON THE QUALITY OF LIFE OF HIGHER EDUCATION MEMBERS IN MARANHÃO

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v2i7.522

Keywords:

COVID-19, Identify the impact of social isolation on the quality

Abstract

Objective: Identify the impact of social isolation on the quality of life of the academic community (students, teachers and administrative staff) of a public university in Maranhão during the Covid-19 pandemic. Methods: Cross-sectional study, sample of 436 respondents composed of 298 (68.3%) students, 95 (21.8%) teachers, 43 (9.9%) administrative staff. To assess quality of life, the WHOQOL-bref questionnaire and questions about screen time and physical activity before and during the pandemic were applied virtually. Mean descriptive values, standard deviation, percentage and Chi-Square test were used for descriptive analysis, considering significant differences, p value <0.05. RESULTS: In the physical, psychological, and environmental domains, students, teachers and public servants were within the regular classification, in the social relations domain, only male teachers were classified as good, all others were in the regular classification. Regarding the practice of exercises, there is a reduction during the pandemic and an increase in screen time. Conclusions: Social isolation during the COVID-19 pandemic had an impact on the behavior of the investigated academic community, especially with regard to the quality of life shown in the physical, psychological and environmental domains, in addition to the longer screen time and reduced practice of physical activity.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Regina Célia Vilanova-Campelo, Universidade Estadual do Maranhão

    Universidade Estadual do Maranhão, São Joao dos Patos, - UEMA, Maranhão, Brasil - Lider do Grupo de Pesquisa em Saúde, Atividade Física e Epidemiologia – SAFE/CNPq/UEMA

  • Leticia da Silva Santana , Universidade Estadual do Maranhão

    Discente do Curso de Graduação em Educação Física da UEMA, bolsista PIBIC/FAPEMA - Integrante do Grupo de Pesquisa em Saúde, Atividade Física e Epidemiologia – SAFE/CNPq/UEMA

  • Gustavo de Sá Oliveira Lima , Universidade Estadual do Maranhão

    Discente do Curso de Graduação em Educação Física da UEMA, bolsista PIVIC/UEMA - Integrante do Grupo de Pesquisa em Saúde, Atividade Física e Epidemiologia – SAFE/CNPq/UEMA

  • Domingos Fares Ferreira Brito , Universidade Estadual do Maranhão

    Discente do Curso de Graduação em Educação Física da UEMA, bolsista PIBIC/UEMA - Integrante do Grupo de Pesquisa em Saúde, Atividade Física e Epidemiologia – SAFE/CNPq/UEMA

  • Leonardo Pereira da Silva , Universidade Estadual do Maranhão

    Discente do Curso de Graduação em Educação Física da UEMA, bolsista PIBIC/UEMA - Integrante do Grupo de Pesquisa em Saúde, Atividade Física e Epidemiologia – SAFE/CNPq/UEMA

  • Fabiano de Jesus Furtado Almeida , Universidade Estadual do Maranhão

    Doutorado em Programa de Pós-Graduação em Ciências da Saúde pela UFMA - Universidade Federal do Maranhão, Brasil(2019) - Chefe do Departamento de Educação Física da Universidade Estadual do Maranhão , Brasil

  • Marcos Antonio do Nascimento , Universidade Estadual do Maranhão

    Universidade Estadual do Maranhão,  São Joao dos Patos - UEMA, Maranhão, Brasil - Integrante do Grupo de Pesquisa em Saúde, Atividade Física e Epidemiologia – SAFE/CNPq/UEMA

Published

11/08/2021

How to Cite

IMPACT OF THE PANDEMIC ON THE QUALITY OF LIFE OF HIGHER EDUCATION MEMBERS IN MARANHÃO. (2021). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 2(7), e27522. https://doi.org/10.47820/recima21.v2i7.522