ANALYSIS AND MANAGEMENT STRATEGIES OF THE PERSONAL BRAND OF WOMEN ENTREPRENEURS

Authors

  • Fabiana Sampaio Machado

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v5i7.5501

Keywords:

Personal Brand. Female entrepreneurship. Challenges

Abstract

This article aims to analyze and explore personal brand management strategies for women entrepreneurs, in addition to identifying the main challenges and barriers that hinder the effective development of their personal brands. Among these challenges are social and cultural aspects, fear of judgment and lack of knowledge, which affect the construction and perception of the female personal brand in entrepreneurship. The study includes analysis of prominent Brazilian women entrepreneurs and the strategies that can be applied to improve their personal brands. The methodology used was bibliographical research and consultation of relevant news sites. It is concluded that, despite advances, women entrepreneurs still face significant challenges that directly impact the development of their personal brands.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Fabiana Sampaio Machado

    Contadora, advogada especialista em processo e direito do trabalho, especialista em gestão de pessoas em competências e coaching. Coach, analista comportamental DISC. Consultora em Personal Branding formada pela Escola Executiva em Personal Branding pela Personal Branding Academy, Analista de Marca Pessoal BrandYou 360°, Consultora e Coaching de Imagem pela Ecole Supérieure de Relooking. Mestranda em direitos fundamentais pela UNOESC – Universidade do Oeste de Santa Catarina . Gestão de Pessoas e professora de cursos de extensão, graduação e pós graduação na área de Gestão de Pessoas, Contabilidade e Direito. 

     

References

ALMEIDA. F. de. Síndrome da impostora. O que é e como combater. FORBES, 2022. Disponível em: https://forbes.com.br/forbes-mulher/2022/08/sindrome-da-impostora-o-que-e-e-como-combater/ . Acesso em: maio 2024.

BACELAR, D. Encontre sua marca. Salvador - BA: Academia do Saber, 2023, p. 36. v. 3.

BENDER, A. Personal branding: construindo sua marca pessoal. São Paulo: Intergare Editora, 2009.

BRITES, R. Síndrome da impostora: Por que nunca nos achamos boas o suficiente. São Paulo: Planeta, 2020.

CENTENARO, L.; VIEK, D.; ZANELLA, S. Personal Branding nas empresas. Barueri, SP: Chave Mestra, 2022, p. 17.

CHIAVENATO, I. Empreendedorismo: dando asas ao espírito empreendedor: empreendedorismo e viabilidade de novas. 2. ed. São Paulo: Saraiva, 2007, p. 30.

https://sebraepr.com.br/comunidade/artigo/sebrae-em-dados-empreendedorismo-feminino. Acesso em: jun. 2024.

MANUS, R. Mulheres não são chatas, mulheres estão exaustas. Rio de Janeiro: Sextante, 2019, p. 17.

MORAES BRUM, D. Feminismo para quem?, Bauru - SP: Astral Cultural, 2020, p. 27.

MORETTI, P. Você não é para todo mundo e nem todo mundo é para você - A Arte da Gestão da Marca Pessoal. São Paulo: Paulo Moretti, s. d. Disponível em: https://www.paulomoreti.com/voce-nao-e-para-todo-mundo-e-nem-todo-mundo-e-para-voce-a-arte-da-gestao-da-marca-pessoal. Acesso em: maio 2024.

SEBRAE. Empreendedorismo feminino. Boletim Sebrae, 2023. Disponível em: https://datasebrae.com.br/data/docs/datasebrae-para/Boletins-de-mercado-2023/Empreendedorismo-Feminino-2023-SEBRAE-PA.pdf. Acesso em: jun. 2024.

SEBRAE. Marca Pessoal para mulheres empreendedoras. [S. l.]: Sebrae, 2022. Disponível em: https://www.sebrae-sc.com.br/blog/marca-pessoal-para-mulheres-empreendedoras. Acesso em: mai. 2024

SEBRAE. Sebrae em dados: empreendedorismo feminino. [S. l.]: Sebrae, s. d. Disponível em:

SEBRAE. Tendências para o empreendedorismo em 2024. [S. l.]: Sebrae, 2024. Disponível em: https://www.sebrae-sc.com.br/blog/tendencias-empreendedorismo-feminino. Acesso em: maio 2024.

Published

20/07/2024

How to Cite

ANALYSIS AND MANAGEMENT STRATEGIES OF THE PERSONAL BRAND OF WOMEN ENTREPRENEURS. (2024). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 5(7), e575501. https://doi.org/10.47820/recima21.v5i7.5501