EDUCATIONAL GAME TO PREVENT PARENTAL ALIENATION OF CHILDREN AND ADOLESCENTS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v2i7.563

Keywords:

Nursing Informatics, Child Advocacy, Video Games, Educational Technology

Abstract

Objective: To report the development of an educational technology for children and adolescents in a game format aimed at parental alienation as a Nursing intervention. Method: Study of the experience report type. It was developed by students and professors of a Public University of Pernambuco, during the distance learning experience, from March to April 2021. It complied with the guidelines of Resolution No. 466/2012. For construction, the proposal was used in stages of design thiking, through a bibliographic survey, preparation of the game design, development of the game itself and evaluation. Results: The production of the game "AlieNÃO" provided academics with an expansion of their knowledge about technological tools, as well as the discovery of instruments that can be used for health education, aiming to fit this methodology to the current context and achieve the maximum of users. Final considerations: The educational game developed is a current and innovative method that can be used as an accessible technological didactic resource for use in schools and health units to discuss this problem.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Maria Aparecida Beserra, Universidade de Pernambuco

    Doutora. Enfermeira Docente do Curso de Bacharelado de Enfermagem da Faculdade de Enfermagem Nossa Senhora das Graças (FENSG) da Universidade de Pernambuco (UPE).

  • Emilly Roberta Gonçalves da Silva, Universidade de Pernambuco

    Acadêmica do Curso de Bacharelado de Enfermagem da Faculdade de Enfermagem Nossa Senhora das Graças (FENSG) da Universidade de Pernambuco (UPE).

  • Gabriela Guimarães da Mota, Universidade de Pernambuco

    Acadêmica do Curso de Bacharelado de Enfermagem da Faculdade de Enfermagem Nossa Senhora das Graças (FENSG) da Universidade de Pernambuco (UPE).

  • Gabriela Wanderley da Silva, Universidade de Pernambuco

    Acadêmica do Curso de Bacharelado de Enfermagem da Faculdade de Enfermagem Nossa Senhora das Graças (FENSG) da Universidade de Pernambuco (UPE)

  • Gabrielle Valeriano de Albuquerque, Universidade de Pernambuco

    Acadêmica do Curso de Bacharelado de Enfermagem da Faculdade de Enfermagem Nossa Senhora das Graças (FENSG) da Universidade de Pernambuco (UPE)

  • João Vitor do Nascimento Olímpio, Universidade de Pernambuco

    Acadêmico do Curso de Bacharelado de Enfermagem da Faculdade de Enfermagem Nossa Senhora das Graças (FENSG) da Universidade de Pernambuco (UPE)

  • Fernanda Jorge Magalhães, Universidade de Pernambuco

    Doutora. Enfermeira Docente do Curso de Bacharelado de Enfermagem da Faculdade de Enfermagem Nossa Senhora das Graças (FENSG) da Universidade de Pernambuco (UPE)

  • Claudinalle Farias Queiroz de Souza, Universidade de Pernambuco

    Doutora. Enfermeira Docente do Curso de Bacharelado de Enfermagem da Faculdade de Enfermagem Nossa Senhora das Graças (FENSG) da Universidade de Pernambuco (UPE)

  • Walmir Soares da Silva Júnior, Universidade de Pernambuco

    Mestre. Analista de Sistemas Docente do Curso de Bacharelado de Enfermagem da Faculdade de Enfermagem Nossa Senhora das Graças (FENSG) da Universidade de Pernambuco (UPE)

Published

15/08/2021

How to Cite

EDUCATIONAL GAME TO PREVENT PARENTAL ALIENATION OF CHILDREN AND ADOLESCENTS. (2021). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 2(7), e27563. https://doi.org/10.47820/recima21.v2i7.563