HEALTHY MIND, HAPPY CHILD: AN APPROACH TO YELLOW SEPTEMBER FOR CHILDREN BY MEDICAL STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v5i10.5719Keywords:
Mental health. Pediatrics. Suicide.Abstract
Despite its great importance, raising awareness about life and suicide prevention has become increasingly important in Brazil. With this in mind, the League of Pediatric Urgencies and Emergencies (LAUEP), the medical students of the Parnaíba Valley Higher Education Institute (IESVAP), created the Healthy Mind, Happy Child project, which aimed to take the subject to public and private schools in the municipality of Parnaíba - PI. This research is a descriptive experience report on an extension event carried out by the Academic League of Pediatric Urgencies and Emergencies (LAUEP-IESVAP), which carried out a project based on educational actions on mental health in public and private schools for children and adolescents in the city of Parnaíba-Piauí, with the aim of raising awareness and promoting mental health among schoolchildren. The project had a significant impact on promoting children's mental health, providing a safe space for expressing and understanding emotions. The playful approach facilitated the children's active participation, encouraging them to take a leading role in their own emotional health.
Downloads
References
FARIA, Nicole Costa; RODRIGUES, Marisa Cosenza. Promoção e prevenção em saúde mental na infância: implicações educacionais. Psicologia da Educação, n. 51, p. 85-96, 2020. DOI: https://doi.org/10.23925/2175-3520.2020i51p85-96
LIMA, Mariete Ximenes Araújo; NETO, Macário Neri Ferreira; POMPEU, Randal Martins. Projeto de extensão no ensino superior como prática de responsabilidade social. Regae-Revista de Gestão e Avaliação Educacional, v. 9, n. 18, p. 1-12, 2020. DOI: https://doi.org/10.5902/2318133839368
LOVATO, Fabricio Luís; MICHELOTTI, Angela; DA SILVA LORETO, Elgion Lucio. Metodologias ativas de aprendizagem: uma breve revisão. Acta Scientiae, v. 20, n. 2, 2018. DOI: https://doi.org/10.17648/acta.scientiae.v20iss2id3690
VIANA-MEIRELES, Livia Gomes et al. Projetos esportivos sociais para adolescentes no Brasil: impactos, implicações e barreiras. Caderno de Educação Física e Esporte, Marechal Cândido Rondon, v. 18, n. 1, p. 77-82, 2020, jan./abr. 202 DOI: https://doi.org/10.36453/2318-5104.2020.v18.n1.p77
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2024 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.