CONSTRUÇÃO DE UMA MÉTRICA DA TIPOLOGIA DE CULTURA ORGANIZACIONAL EMPREENDEDORA
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v2i1.63Keywords:
Cultura organizacional, tipos de culturas organizacionais, micro e pequenas empresasAbstract
This research proposes to present a metric system to identify the seven types of entrepreneurial culture based on entrepreneurial orientation of the leaders proposed by Lumpkin and Dess (1996), Atuahene-Gima and Ko (2001), Sarasvathy and Dew (2005), Oliveira Junior (2009) and Sales (2010). such types have been tested and validated on a Likert Scale formatting sixty questions to define the dominant culture of entrepreneurship .The results found of Sales (2010) research are: 1°. Type Partnership Establishment Culture [CFP]; 2°. Type Market-Oriented Culture [COM]; 3°. Type Autonomous Culture [CA]; 4°. Type Competitive Aggressive Culture [CCA]; 5°. Type Innovation Culture [CI]; Type 6º. Risk-taking Culture [CCAR] and 7º. Type Pro Activity Culture [CPA].
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2021 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.