CONSTRUÇÃO DE UMA MÉTRICA DA TIPOLOGIA DE CULTURA ORGANIZACIONAL EMPREENDEDORA

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v2i1.63

Keywords:

Cultura organizacional, tipos de culturas organizacionais, micro e pequenas empresas

Abstract

This research proposes to present a metric system to identify the seven types of entrepreneurial culture based on entrepreneurial orientation of the leaders proposed by Lumpkin and Dess (1996), Atuahene-Gima and Ko (2001), Sarasvathy and Dew (2005), Oliveira Junior (2009) and Sales (2010). such types have been tested and validated on a Likert Scale formatting   sixty questions to define the dominant culture of entrepreneurship .The results found of Sales (2010) research are: 1°. Type Partnership Establishment Culture [CFP]; 2°. Type Market-Oriented Culture [COM]; 3°. Type Autonomous Culture [CA]; 4°. Type Competitive Aggressive Culture [CCA]; 5°. Type Innovation Culture [CI]; Type 6º. Risk-taking Culture [CCAR] and 7º. Type Pro Activity Culture [CPA].

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Márcio Magera Conceição , UNG Universidade Guarulhos

    Bacharel em Ciências Econômicas - PUC - Mestrado em Administração - UNG - Mestrado em Sociologia - PUC - Doutor em Sociologia - PUC - Doutor em Administração - FCU USA - Pós doutor em Sociologia - Unicamp - Pós doutor em Administração - FCU USA - Pós doutor em Ecologia - Universidade de Coimbra

  • Joelma Telesi Pacheco Conceição

    Professora Universitário com mestrado em administração pela Faccamp. 

Published

06/02/2021

How to Cite

CONSTRUÇÃO DE UMA MÉTRICA DA TIPOLOGIA DE CULTURA ORGANIZACIONAL EMPREENDEDORA. (2021). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 2(1), 99-135. https://doi.org/10.47820/recima21.v2i1.63