THE ADAPTIVE PLATFORM FOR HYBRID EDUCATION: A STUDY ON EDUCATIONAL TECHNOLOGY AND ITS INFLUENCE ON DIGITAL CULTURE

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Rafaela da Conceição Martins dos Santos
  • Luciane Demiquei Gonazatti

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1791

Keywords:

constantly evolving and along with this evolution

Abstract

Education is constantly evolving and along with this evolution we have technological tools as the main resource. It is notorious that students are changing the way they learn and are even more advanced than many teachers when it comes to new technologies. Therefore, it is essential that teachers and the entire educational network can make use of resources that are favorable to education. With this in mind, this study will present the use of the adaptive platform for teaching, in particular ScootPad. It is necessary to understand how this tool has reached an increasing audience in the country and what benefits it can bring to educators. Aiming to demonstrate the functionality of this platform, this study has as a starting point its own practice with a group of elementary II students in the city of Belo Horizonte - MG, Brazil. The implementation of this resource is still recent, since the beginning of 2022, but the results can be analyzed during the study. To support the case study, the practice will be confronted with the study of educational theorists, analyzing the use of technology in search of an improvement in learning and its contribution to digital culture.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ueudison Alves Guimarães

Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)

Rafaela da Conceição Martins dos Santos

Graduada em Pedagogia – Universidade Estadual Vale do Acarú – CE (UVA), Especialista em Educação de Jovens e Adultos – Centro Universitário Faveni – (FAVENI); Especialista em SÉRIES INICIAIS DO ENSINO FUNDAMENTAL E EDUCAÇÃO INFANTIL - Faculdade Instituto Brasil de Ensino – IBRA; Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidade Internacional Iberoamericana - UNINI-Porto Rico.

Luciane Demiquei Gonazatti

Graduada em Letras- Português/Inglês e Literaturas- Universidades do Vale do Taquari-UNIVATES. CPT-Curso de Teologia Popular pela Escola Superior de Teologia e espiritualidade Franciscana- ESTEF. Curso Básico de Língua e Cultura Italiana pela Associazione Culturale Italiana Del Rio Grande Do Sul- ACIRS. Especialista e Pós Graduada em Mídias na Educação- UFPEL-Universidade Federal Pelotas e Mestranda em Educação com especialização na Formação de Professores - Universidad Internacional Iberoamericana - UNINI - (UNINI-MX) México.

References

ALMEIDA, M. E. (2000). Informática e formação de professores. Brasília Brasil: Ministério da Educação.

BRASIL. (2017). Base Nacional Comum Curricular (BNCC). Educação é a Base. Brasília BRASIL, MEC/CONSED/UNDIME.

MATTAR, J. (2010). Game em educação: Como os nativos digitais aprendem. São Paulo: Pearson Prentice Hall.

MORAN, J. M. et al. (2000). Novas tecnologias e mediação pedagógica. 6. ed. Campinas SP:Papirus.

MORAN, J. (2015). Mudando a educação com metodologias ativas. Coleção de mídias contemporâneas. Convergências midiáticas, educação e cidadania, Brasil: aproximações jovens, v. 2.

Published

18/08/2022

How to Cite

Alves Guimarães, U., da Conceição Martins dos Santos, R. ., & Demiquei Gonazatti, L. . (2022). THE ADAPTIVE PLATFORM FOR HYBRID EDUCATION: A STUDY ON EDUCATIONAL TECHNOLOGY AND ITS INFLUENCE ON DIGITAL CULTURE . RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(8), e381791. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1791