A EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE CORONAVÍRUS: A ANÁLISE DA NARRATIVA DE UM DIRETOR DE ESCOLA

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1832

Keywords:

COVID-19; School principal; EAD; Instrumental Reason.

Abstract

The objective of this text was to analyze the narrative of a school principal in face of the Sars-Covid-19 pandemic. As data collection, we adopted a semi-structured questionnaire and as a theoretical reference the concept of Instrumental Reason, developed by Adorno and Horkheimer in the mid-twentieth century. It was possible to observe that the assumptions that guided distance education (DL) - which was carried out by almost all the federal, state and municipal levels - represented a lure, that is, a trap, at the core of which was instrumental reason. A reason whose ends are irrational. Dialectically, the teachers, who, even being semi-formed by the system, represented the struggle and the appreciation for a better education every day. In this sense, they were fundamental in mitigating and further mitigating the after-effects of this critical process, that is, the COVID-19 pandemic we were all immersed in.

 

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Author Biography

Flávio Roberto Chaddad

Prefeitura Municipal de Jahu (SP). Engenheiro Agrônomo pela Universidade Estadual Paulista (UNESP); Graduado em Ciências Biológicas (B/L) pela Universidade Paulista (UNIP); Graduado em Filosofia pela Universidade de Franca (UNIFRAN); Graduado em Sociologia pela Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES); Graduado em Pedagogia pela Universidade Cidade de São Paulo (UNICID); Graduado em História pela Universidade de Franca (UNIFRAN); Especialista em Educação Ambiemtal; em Gestão da Educação Básica; em Gestão Ambiental; em Filosofia e Sociologia; em Supervisão Escolar; Mestre em Educação pela PUC-Campinas e Mestre em Educação Escolar pela UNESP/Araraquara/SP. 

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Published

25/08/2022

How to Cite

Chaddad, F. R. (2022). A EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE CORONAVÍRUS: A ANÁLISE DA NARRATIVA DE UM DIRETOR DE ESCOLA. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(8), e381832. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1832