SPECIAL EDUCATION IN THE INCLUSIVE PERSPECTIVE: STUDENTS WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Evelyn de Queiroz Souza
  • Ivaney Vieira Pondé

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i9.1941

Keywords:

Autism Spectrum Disorder (ASD)

Abstract

Autism Spectrum Disorder (ASD) is considered an invasive developmental disorder that manifests before the age of three. ASD is a theme that has been growing in research due to its recurrence as well as complexity among schools. The importance of the theme addressed focuses on understanding the process of inclusion of students with ASD in the regular school of the public network, because inclusive education is an acquired right and also the duty of the whole society. Thus, this article deals with Special Education from the perspective of Inclusive Education, focusing on students with ASD.

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Author Biographies

Ueudison Alves Guimarães

Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

Evelyn de Queiroz Souza

Graduada em Pedagogia e mestranda em Educação - Formação dos Professores pela Universidad Europeia del Atlántico - Espanha.

Ivaney Vieira Pondé

Graduada em Pedagogia e mestranda em Educação - Formação de Professores pela UNINI - Porto Rico.

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Published

29/09/2022

How to Cite

Alves Guimarães, U., de Queiroz Souza , E. ., & Vieira Pondé, I. . (2022). SPECIAL EDUCATION IN THE INCLUSIVE PERSPECTIVE: STUDENTS WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(9), e391941. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i9.1941