SCHOOL MANAGEMENT: CONTRIBUTIONS OF SWOT ANALYSIS IN TEACHING
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i2.2680Keywords:
bibliographical research sought to discuss school managementAbstract
This bibliographical research sought to discuss school management, about its origins and numerous social, economic, political, scientific and technological transformations, which forced organizations and employees to seek answers to modern challenges, constituting a flow for the acquisition, storage, distribution and use of knowledge. Governance needs to be carried out in school management and to support can use the SWOT analysis (short for Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats - in Portuguese: Strengths, Opportunities, Weaknesses and Threats - FOFA) that verifies external and internal factors, positive and negative. The aim of this study is to describe the principles of School Management in democratic and pedagogical processes in the educational scope, as well as the dimensions and implications that correspond to the theme under study that contribute to a better quality in teaching, through the use of SWOT analysis.
Downloads
References
Barroso, J. (2005). Políticas Educativas e Organização Escolar. Lisboa: Universidade Aberta.
Buss, R. B. P. (2013). Gestão Escolar. Indaial: Uniasselvi. 194 p. ISBN 978-85-7830-660-1. Brasil.
Buzzi, V. M. (2013). Pornografia de Vingança: contexto histórico-social e abordagem no direito brasileiro. Ed., 2015, 1ª Ed., Florianópolis/SC, Brasil, Empório do Direito.
Freire, P. (1988) Pedagogia do Oprimido. 18ª ed. Rio de Janeiro: Paz e Terra.
Haydt, R. C. (2000). Avaliação do processo ensino-aprendizagem. São Paulo: Ática. Humphrey, A. (2013). Impressão sob Demanda. São Paulo: Book on Demond Ltda, 2013.
Libâneo, J. C. (2001) Organização e gestão da escola: teoria e prática. Goiânia:
Lima, A. C. B. (2003) (et all). Caderno Pedagógico Gestão e Organização da Escola Pública Brasileira. Florianópolis: UDESC/CEAD.
Luck, H. (2006) Concepções e processos democráticos de gestão educacional. Petrópolis: Vozes. Coleção Cadernos de Gestão.
Luck, H. (2009) Ação integrada: administração, supervisão e orientação educacional. 22.ed. Petrópolis: Vozes.
Mccreadie, K. (2008) A Arte da Guerra SUN TZU: uma interpretação em 52 ideias brilhantes. São Paulo: Globo.
Miller, J. 9 (2019) Amazing Benefits of Technology in the Classroom (+18 Best Ways to Incorporate Technology). Disponível em https://www.jenreviews.com/classroom-technology/. Acesso em: 15 set. 2022.
Mccreadie, K. (2008). A Arte da Guerra SUN TZU: uma interpretação em 52 ideias brilhantes. São Paulo: Globo.
Mindtools. Análise SWOT: Como desenvolver uma estratégia para o sucesso. Disponível em https://www.mindtools.com/pages/article/newTMC_05.htm>. Acesso em: 16 set. 2022.
Pickton, D. W. S. What's swot in strategic analysis?. Briefings in Entrepreneurial Finance, v. 7, n. 2, p. 1101-119, mar./abr, 1998. Disponível em https://www.researchgate.net/publication/246915222_What's_SWOT_in_strategic_analysis. Acesso em: 15 set. 2022.
Vitan, D. (2017) The SWOT Analysis of Pre-university Education. In: “Ovidius” University Economic, v. XVII, n. 1, p. 601-605,. Annals... Sciences Series.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.