TEACHER TRAINING AND THE WORK RELATIONSHIP BASED ON FOUCAULT'S CONCEPTS

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Ana Cleia dos Santos Silva
  • Anne Frank Gomes de Arruda Dutra
  • Raphael Borges Gomes
  • Rosane Terezinha Senn

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3558

Keywords:

reflective approach intended in this study walks

Abstract

The reflective approach intended in this study walks around the concepts presented by Michael Foucault, intending to acquire greater knowledge about his way of developing his work proposal, with regard to Education, in view of the social and economic aspects established by Adam Smith, which he had as elements that encompass domain, in addition to being understood also as a largely intrinsic product, judging by the segmentation of methodologies caused during the Industrial Revolution and the process of Globalization. Thus, to discuss this subject, a theoretical-bibliographic research was carried out from the works of renowned authors in the literature in question, in order to reflect on the process of teacher education and the recognition of their pedagogical practice in accordance with its importance for the strengthening of the labor market, since such professionals act with rationality. On the other hand, this study intends to highlight some relevant aspects for teacher education, so that it is not limited only and only to the management of work and a more focused look at utilitarianism, but rather to achieve the progress of educational practice and the tools that produce amplitude in relation to it.

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Author Biographies

Ueudison Alves Guimarães

Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). Doutorando em Ciências da Educação pela FICS. 

Ana Cleia dos Santos Silva

Graduada em Química pela Universidade Federal do Pará (UFPA). Pós graduada em Ensino de Química e Metodologia do Ensino de Química. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

Anne Frank Gomes de Arruda Dutra

Formada em Letras e Bacharela em Direito. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

Raphael Borges Gomes

Graduado em Odontologia pela Universidade Salgado de Oliveira e Direito pela Universidade Plínio Leite. Pós Graduado em Docência no Ensino Superior pela UCAM (Universidade Cândido Mendes). Especialista em Saúde Coletiva pela UCAM (Universidade Cândido Mendes). MBA em Gestão Municipal do SUS pela Faculdade de Ciências Médicas e da Saúde de Juiz de Fora -SUPREMA. Mestrando em Saúde da Família, UNESA e mestrando em Educação pela Universidad Europea del Atlântico.

Rosane Terezinha Senn

Graduada em Pedagogia. Pós Graduada em Ludopedagogia, Educação Especial e Gestão, Supervisão e Orientação Escolar. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

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Published

26/07/2023

How to Cite

Alves Guimarães, U., Cleia dos Santos Silva, A., Frank Gomes de Arruda Dutra, A., Borges Gomes, R., & Terezinha Senn, R. (2023). TEACHER TRAINING AND THE WORK RELATIONSHIP BASED ON FOUCAULT’S CONCEPTS. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(7), e473558. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3558