INTEGRATIVE MEDICINE TO HELP AUTISTIC CHILDREN

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i11.4312

Keywords:

Integrative Medicine. Assistance. Autistic Child.

Abstract

Staying ahead of the curve in today's world, this study aimed to identify the key challenges faced by people with autism spectrum disorder (ASD) in integrative medicine for children. This is na integrative review that covers articles published between 2017 and 2023 and can be found in the following databases: Scopus, PubMedand Virtual Health Library. After organizing the research, the production of this study contains articles that focus on these challenges faced by children with autism and their experiences with integrative medicine. These surveys help to under stand the issues faced by this group and their real perceptions, pointing to the lack of support in the transition to adulthood, the lack of professional qualifications in the health área to help children, especially leading to na increase in disordersand social isolation. This literature review presentsworryingresults in relation to Autistic Children, because in most cases, the Disorder is not recognized as a public health problem and, therefore, Autism Spectrum Disorder endsup being defined incorrectly, in most cases doneby medical students, Who demonstrate that they do not have basic knowledge of the subject. The afore mentioned disorder needs to be considered a serious health problem, and not just a behavioral condition existing in children. There are deficiencies in medical curricular that make it difficult for medical students to recognize the symptoms of autism.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ana Cristina Valente de Melo

Graduanda em Biomedicina – Universidade Nilton Lins. Manaus Amazonas – Brasil.

Viviane Marinho dos Santos

Docente de Biomedicina – Universidade Nilton Lins. Manaus Amazonas – Brasil.

References

AMES, J. L. et al. Opportunities for Inclusion and Engagement in the Transitionof Autistic Youth from Pediatric to Adult Healthcare: A Qualitative Study. Journal of Autism and Developmental Disorders, v.5, n.53, p.1850-1861,2022.

FIGUEIREDO, Et.al. Efeitos da Musicoterapia Improvisacional no tratamento de crianças com Transtorno do Espectro do Autismo. Dissertação (Mestrado em Neurociências). Programa de Pós-Graduação em Neurociências. Universidade Federal de Minas Gerais. Belo Horizonte. 2020.

FURASTÉ, Pedro Augusto. Normas Técnicas para Trabalhos Científicos: Explicitação das Normas da ABNT – 17ªEd. Porto Alegre. Editora. Dáctilo Plus 2020.

FLICK, Uwe. Introdução à Pesquisa Qualitativa. 4ª Ed. 2019, Tradução Nertz. São Paulo: ARTMED, 2017.

JENDREIECK, Céres de Oliveira. Dificuldades encontradas pelos profissionais da saúde ao realizar diagnóstico precoce de autismo. Psicologia argumento, v. 32, n. 77, 2017.

KEIFER, C. M. et al. Prediction of social behavior in autisms pectrum disorders: Explicit versus implicit social cognition. Autism, v. 2, n. 7, pp. 1758-1772, 2020

GIL, Antônio Carlos. Pesquisa Cientifica: Métodos. 8ª. Ed. São Paulo: Atlas, 2020.

LAROSA. A.B. Pesquisa Dedutiva e Indutiva. 3ª. Ed. Abril: Atlas, 2018.

LAKATOS, E. Maria; Marconi, M. de Andrade. Metodologia Científica. 9ª. Ed. São Paulo: Atlas, 2017.

LAKATOS, MARCONI, M. Como Elaborar Projetos de Pesquisa Cientifica. 6ª. Ed. São Paulo: Atlas, p, 23. 2018.

LIBERALESSO, Paulo; LACERDA, Lucelmo. Autismo: compreensão e práticas baseadas em evidências. 1a. ed. Curitiba: Marcos Valentin de Souza, 2020

LINH, Nguyen Nhat et al.World Health Organization treatment outcome definitions for tuberculosis: 2021 update. European Respiratory Journal, v. 58, n. 2, 2021.

MACHADO LT. Dança Terapia no Autismo: Um Estudo de Caso. 2ª Ed. São Paulo: Fisioter. Pesqui, 2018.

MOREIRA, A. Metodologia e seus processos Científicos. 5ª. Ed. Valler. São Paulo, SP. 2018.

OLIVEIRA, Cecília Rezende de Almeida; SOUZA, José Carlos. Neurobiologia do autismo infantil. Research, Society and Development. v. 10, n. 1, 2021.

SILVA, Chrisllayne Oliveira et al. Benefícios no uso de intervenção precoce em crianças com transtorno do espectro autista (TEA): uma revisão integrativa. Research, Society and Development, v. 9, n. 7, p. e256972474- e256972474, 2020.

SOUZA, Nathalye Emanuelle et al. O papel do pediatra no reconhecimento precoce dos sinais e sintomas do transtorno do espectro autista: Revisão de literatura. Residência Pediátrica, v. 0, n. 234, 2020.

QUEIROZ, Mariana Santos Franco; MARTINS, Maria Júlia Mendonça Lemos; DA PAIXÃO, Juliana Azevedo. Práticas Integrativas e Complementares (PIC) em crianças com Transtorno Espectro Autista (TEA) no Sistema Único de Saúde (SUS): uma revisão de literatura.Revista Artigos. Com, v. 29, p. e7726-e7726, 2021.

SAQR, Y. et al. Addressing medical needs of adolescentes and adults with autism spectrum disorders in a primary care setting. Autism, v.22, n. 1, p. 51-61, 2018.

SANTOS, Nascimento dos Amorabe. Et al.Atuação do Enfermeiro na assistência à criança com Transtorno do Espectro Autista (TEA): uma revisão integrativa.Revista Eletrônica Acervo Enfermagem, v. 19, p. e10523-e10523, 2022.

STEIN D. et al. Examining Primary Care Health Encounters for Adults With Autism Spectrum Disorder. American Journal of Occupational Therapy, v. 73, n. 5, 2019.

VERGARA, S., C. Projetos e Relatórios de Pesquisa em Administração. 13ª. Editora Atlas. São Paulo Brasil. 2017.

YIN, R. K.; Estudo de Caso: Planejando Métodos. 8ª. Ed.Porto Alegre: Bookman, 2019.

Published

15/11/2023

How to Cite

Valente de Melo, A. C., & Marinho dos Santos, V. (2023). INTEGRATIVE MEDICINE TO HELP AUTISTIC CHILDREN. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(11), e4114312. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i11.4312