AUTISM SPECTRUM DISORDERS AND THEIR CHALLENGES AND EXPERIENCES IN LEARNING
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i11.4369Keywords:
ASD. Education. School. AEE.Abstract
Autism Spectrum Disorder is a neurological anomaly that is currently very prevalent in society and especially in schools. Because of this, it is important to seek effective information on the subject in order to be able to tackle it, particularly within schools. To this end, the object of this work is to produce a bibliographic analysis of the thoughts and theoretical foundations of respected authors, with the desire to assimilate techniques and procedures in the teaching and learning of children with ASD that are effective and show significant results. With this in mind, the research covers concepts, characteristics, techniques and procedures, as well as discussing the shortcomings and instruments proposed for the learning of children with this disorder. Other than this, it has an essential character in terms of the relevance of the life condition that a child with Autism Spectrum Disorder will lead, in addition to those around them, in this case the family. It is also worth pointing out that the unconditional support of parents in partnership with the work of a specialized professional will be of great value in terms of improving learning and their condition as a subject.
Downloads
References
BENINI, Viviane, André Paulo Castanha. A inclusão do aluno com transtorno do espectro autista na escola comum: desafios e possibilidades. Curitiba: Cadernos PDE, 2016.
MAGALHÃES, Célia de Jesus Silva et al. Práticas inclusivas de alunos com Tea: principais dificuldades na voz do professor e mediador. Revista on-line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, 2017.
MANTOAN, Maria Teresa Eglér. Construir a Escola das diferenças: caminhando nas pistas da inclusão. In: O Desafio das Diferenças nas Escolas. Brasilia: Boletim 21/MEC, 2006.
MARIANO, Ivanildo Pereira. Inclusão da criança autista na escola: visão de docentes sobre o processo. 2017. TCC (graduação) - Universidade de estadual da paraíba Centro de Educação- CEDUC departamento de educação, Campina grande-PB, 2017.
NETO; Otílio P. da S. et al. G-tea: uma ferramenta no auxílio da aprendizagem de crianças com transtorno do espectro autista, baseada na metodologia aba. São Paulo: xii sbgames, 2013.
SANTOS, Boaventura de Souza Santos. A construção multicultural da igualdade e da diferença. Coimbra: Centro de Estudos Sociais, 2017. (Oficina do CES nº 135).
SERRA, Dayse Carla. A inclusão de uma criança com autismo na escola regular: desafios e processos. 2004.Monografia (Especialização) - Programa de pós-graduação em Educação. Centro de Ciências e Humanidades, Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, 2004.
TAMANAHA, Ana Carina; PERISSINOTO, Jacy; CHIARI, Brasilia Maria. Uma breve revisão histórica sobre a construção dos conceitos do Autismo Infantil e da síndrome de Asperger. Rev Soc Bras Fonoaudiol., 2008.
VIEIRA, Neuza Maria; BALDIN, Sandra Rosa. Diagnóstico e intervenção de indivíduos com transtorno do espectro autista. Evento de 2017.
Downloads
Published
How to Cite
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.