PLATAFORMAS ADAPTATIVAS: ENSEÑANZA PERSONALIZADA A TRAVÉS DEL APRENDIZAJE ADAPTATIVO

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i6.1580

Palabras clave:

creciente popularidad de las herramientas digitales

Resumen

There is a growing popularity of digital tools that can collaborate in the teaching and learning process and the need to provide an education that meets the diverse needs of contemporary students. This research aimed to identify the profile of the adaptive platforms available today in books and educational sites that address the theme: interventions that organize, measure, monitor and guide the development of learning and its characteristics. In view of the above, this research aims to analyze the adaptive platforms in personalized teaching. Adaptive platforms should bring innovation to the educational system, having as product open, adaptable, flexible systems and in order to inhibit the barriers present in education, thus allowing to work the inclusion in the educational system.

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Biografía del autor/a

  • Alessandra Teresinha da Rosa

    Mestranda em Educação com Especialização em TICs da Educação pela Universidade Ibero-americana Internacional - UNINI Porto Rico. Servidora pública do Instituto Federal da Paraíba-IFPB, Campus Sousa.  Servidor pública do Instituto Federal de Ciência e Tecnologia do Maranhão-IFMA. Especialista em Fisiologia do Exercício pela Faculdade Leão Sampaio. Licenciada em Educação Física pela Universidade Regional do Cariri-URCA. Professora do curso de Educação Física da Universidade Regional do Cariri - URCA.

     

  • Ueudison Alves Guimarães

    Graduado em Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

     

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Publicado

18/06/2022

Cómo citar

PLATAFORMAS ADAPTATIVAS: ENSEÑANZA PERSONALIZADA A TRAVÉS DEL APRENDIZAJE ADAPTATIVO. (2022). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(6), e361580. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i6.1580