THE IMPORTANCE OF DIVERSITY IN THE EDUCATIONAL FIELD

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i5.1398

Keywords:

ensino, educação, escola, diversidade

Abstract

The requested work addresses diversity in the educational sphere, since managing a space permeated by differences is not something simple, it requires strategies that motivate each social being in this way to manage a democratic environment. that the environment becomes something more pleasant by identifying factors that can generate exclusions. Analyzing these two conflicting cultural interfaces, we believe that the school is of fundamental importance, as it can develop in its students this capacity for analysis and critical reflection, seeking remedy real difficulties they may encounter. Faced with the theme worked, we had the following problematization: How should the management of diversity be, especially in the educational field. What are the challenges of diversity and new technologies centered on the different configurations of society in which we live today? teachers, pedagogical coordinators and school management and school community to enhance the improvement of diversity studies. We obtained bibliographic research, internet, magazines, articles and books as methodologies for the construction of the article, where they were of great relevance for the construction of the

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Ueudison Alves Guimarães

    Graduado em Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). E-mail: ueudisonverde@hotmail.com. 

References

AOYAMA, A. L. F.; PERRUDE, M. R. S. Educação e Diversidade: As armadilhasproduzidas e reproduzidas no espaço escolar. IX Semana 20 da Educação daUEL:políticaegestão daeducação: questões em debate. Londrina: UEL,2009.

ARROYO, M. G. Políticaseducacionais, igualdade e diferenças. PortoAlegre: RBPAE, 2011. Disponível em: <http://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/19969/11600>. Acesso em: 20/03/2022.

CURY, C. R. J. A Educação Escolar, a exclusão e seus destinatários. Educação em Revista: Belo Horizonte,n.48, p.205-222, dez/2008.

HELLER, A. O Cotidiano e a História.7ª ed. Paze Terra Filosofia, 2004.

LIEBOWITZ, J., & FRANK, M. Knowledge management and e-learning. Boca Raton: CRC Press/Taylor & Francis Group. (2011).

LOMBARDOZZI, C. Learning environments by design. Alexandria: Association for Talent Development. (2015).

MIRANDA, M. G. Sobre tempos e espaços da Escola: Do principio do conhecimento ao principio da socialidade. Educ. Soc. Campinas, vol. 26, nº.91,p.639-651, maio/agosto,2005.

OLIVEIRA, D. A Crise da Escola e Políticas Educativas. Belo Horizonte: Autentica Editora.

Published

04/05/2022

How to Cite

THE IMPORTANCE OF DIVERSITY IN THE EDUCATIONAL FIELD. (2022). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(5), e351398. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i5.1398