THE IMPORTANCE OF DIVERSITY IN THE EDUCATIONAL FIELD
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i5.1398Keywords:
ensino, educação, escola, diversidadeAbstract
The requested work addresses diversity in the educational sphere, since managing a space permeated by differences is not something simple, it requires strategies that motivate each social being in this way to manage a democratic environment. that the environment becomes something more pleasant by identifying factors that can generate exclusions. Analyzing these two conflicting cultural interfaces, we believe that the school is of fundamental importance, as it can develop in its students this capacity for analysis and critical reflection, seeking remedy real difficulties they may encounter. Faced with the theme worked, we had the following problematization: How should the management of diversity be, especially in the educational field. What are the challenges of diversity and new technologies centered on the different configurations of society in which we live today? teachers, pedagogical coordinators and school management and school community to enhance the improvement of diversity studies. We obtained bibliographic research, internet, magazines, articles and books as methodologies for the construction of the article, where they were of great relevance for the construction of the
Downloads
References
AOYAMA, A. L. F.; PERRUDE, M. R. S. Educação e Diversidade: As armadilhasproduzidas e reproduzidas no espaço escolar. IX Semana 20 da Educação daUEL:políticaegestão daeducação: questões em debate. Londrina: UEL,2009.
ARROYO, M. G. Políticaseducacionais, igualdade e diferenças. PortoAlegre: RBPAE, 2011. Disponível em: <http://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/19969/11600>. Acesso em: 20/03/2022.
CURY, C. R. J. A Educação Escolar, a exclusão e seus destinatários. Educação em Revista: Belo Horizonte,n.48, p.205-222, dez/2008.
HELLER, A. O Cotidiano e a História.7ª ed. Paze Terra Filosofia, 2004.
LIEBOWITZ, J., & FRANK, M. Knowledge management and e-learning. Boca Raton: CRC Press/Taylor & Francis Group. (2011).
LOMBARDOZZI, C. Learning environments by design. Alexandria: Association for Talent Development. (2015).
MIRANDA, M. G. Sobre tempos e espaços da Escola: Do principio do conhecimento ao principio da socialidade. Educ. Soc. Campinas, vol. 26, nº.91,p.639-651, maio/agosto,2005.
OLIVEIRA, D. A Crise da Escola e Políticas Educativas. Belo Horizonte: Autentica Editora.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.