INVERTED CLASS: AN EXPERIENCE IN THE DISCIPLINE OF INDUSTRIAL ORGANIZATION
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i5.1427Keywords:
education has undergone a series of changes over theAbstract
Higher education has undergone a series of changes over the past few years. The market demand for new skills has led universities and colleges to seek more appropriate ways to develop their activities. An important issue to be taken into account is the dissatisfaction of students with traditional classes. Active methodologies are present in this process of change and with the covid-19 pandemic they were more important. The use of technologies to develop remote classes required teachers and students to restructure the tools to be used in classes. One of these methodologies is the flipped classroom. It has been used a lot during the last few years. This work aims to present a case study developed in the discipline of Industrial Organization, in two faculties of technology, in the course of Industrial Automation. Articles were used to be discussed in class through summaries and questions to be prepared by the students. At the end of the activities, a satisfaction survey was carried out with the students. Throughout the work, the methodology and the results obtained will be presented.
Downloads
References
ANDRADE, LOPES DEBORA. Aprendizagem invertida na sala de aula da aula invertida. Monografia de Pós-Graduação. Universidade Candido Mendes, Rio de Janeiro, 2016.
BACICH, L. MORAN, J(Org). VALENTE, J.A. METODOLOGIAS ATIVAS PARA UMA EDUCAÇÃO INOVADORA. Cap. 1 – a sala de aula invertida e a possibilidade do ensino personalizado: uma experiência com a graduação em midialogia. Ed.Penso Ltda, Porto Alegre, 2018
GIL, ANTONIO CARLOS. Como elaborar um projeto de pesquisa. 4ª edição, Atlas, São Paulo, 2002.
MILHORATO, P. R. ,GUIMARÃES, E. H.R. Desafios e possibilidades da implantação da metodologia sala de aula invertida: estudo de caso em uma instituição de ensino superior privada. Revista de Gestão e Secretariado (GeSec), v.7, n.3, p. 253 -276, São Paulo, Set/dez 2016.
VALENTE, J. A. Blended Learning e as mudanças no ensino superior: a proposta de sala de aula invertida. Educar em Revista, Ed Especial n.4, p. 79-97, Ed. UFPR, Curitiba, 2014
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.