EDUCATION IN CONTEXT: LEARNING STYLES AND USE OF TECHNOLOGIES
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i6.1563Keywords:
of learning styles and models presented aimAbstract
The proposed theory of learning styles and models aims to understand the factors that influence learning, the means to facilitate learning and the preferred ways in which students process information and apply learning. Research on learning styles shows how students learn, what are the most effective teaching techniques and alternatives, and how educators can improve their methods to improve individual performance. In view of the above, this study aims to present the learning styles and the use of technology. As methodology, the following methodology was used to construct the article: bibliographic research, internet, magazines, articles and books of great relevance for the construction of the study.
Downloads
References
FARIA, E. T. O professor e as novas tecnologias. Ser professor, v. 5, 2004.
GOCONQR, TICs na Educação: 10 Recomendações Para Aplicá-la, 2013. Disponivel em: https://www.goconqr.com/pt-BR/examtime/blog/tics-na-educacao/ Acesso em 19 de maio de 2022.
JORDÃO, T. C.. Formação de educadores: a formação do professor para a educação em um mundo digital. In: Tecnologias digitais na educação. MEC, 2009.
OLIVEIRA, K. K. D.; et al. Nursing Now e o papel da enfermagem no contexto da pandemia e do trabalho atual. Rev Gaúcha Enferm. 2021.
PRENSKY, M. Nativos Digitais, Imigrantes Digitais. On the Horizon, NCB University Press, v. 9, n. 5, 2001.
SANTOS, L, L. Formação do professor e pedagogia crítica. In: FAZENDA, Ivani. A Pesquisa em Educação e as transformações do conhecimento. Campinas: Papirus, 1995
VIANA, M. A. P. Internet na Educação: Novas formas de aprender, necessidades e competências no fazer pedagógico. In: MERCADO, L. P. L. Tendências na utilização das tecnologias da informação e comunicação na educação. Maceió: EDUFAL, 2004.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.