THE IMPACT OF DIGITAL MEDIA ON EDUCATION

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Claudia Elias Brito Cascalho
  • Maria Helena Menegussi

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1802

Keywords:

Digital media. Technologies. Teaching Learning. Infrastructure. Continuing Training.

Abstract

Based on the term digital media, its use in the school context has been increasingly observed, in view of the positive results obtained in the classroom. These tools became essential in teaching at the beginning of the pandemic outbreak, so the classes were conducted in Brazil and in the world. There were months and years of social isolation imposed by the governments in order to stop the advance of the disease. Thus, the objective of this article was to know which are the main pedagogical technologies that the teacher can use to make his or her class dynamic and enable the students to be the builders of their own knowledge. For this, a literature review on the theme was carried out, predominantly searching for scientific articles, books, and ebooks. The results indicated that the connected narratives had good acceptance by the students, even though some teachers have difficulties in such application, either for fear of ignorance or for the lack of infrastructure in the school.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães

    Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

  • Claudia Elias Brito Cascalho

    Graduada em Letras-Português/Inglês e suas Literaturas. Especialização em metodologia de Ensino na educação em Língua Portuguesa e Literatura brasileira e mestranda em Educação- especialização em formação de professores pela Fundação Universitária Iberoamericana – UNIB – Porto Rico.

  • Maria Helena Menegussi

    Graduada em Geografia pela Fundação Castelo Branco (FUNCAB). Pós graduada em Educação Transformadora: Pedagogia, fundamentos e práticas pela Pontifica Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUC – RS) e mestranda em Educação – especialização em formação de professores pela UNINI – México.

References

Almeida & PRADO, Maria E. B. B. Integração tecnológica, linguagem e representação. Recuperado em: http://www.tvebrasil.com.br/salto. Acesso junho de 2022.

Caetano. A. C. M. (2022). Ferramentas de Produção de Conteúdos e Atividades. [e-book] Flórida: Must University.

Guareschi, P. A. (2005). Mídia, Educação e Cidadania. Petrópolis, RJ:

Vozes. Leão, L. (1999). O Labirinto da Hipermídia. São Paulo: Iluminuras.

Published

11/08/2022

How to Cite

THE IMPACT OF DIGITAL MEDIA ON EDUCATION. (2022). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(8), e381802. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1802