THE IMPORTANCE OF ART IN ELEMENTARY EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i1.2116Keywords:
Visual arts, teaching, education, formation, student, teacher.Abstract
The initial years of education are extremely important for the formation of the individual as a person and as a citizen of society, in this process of formation it's common to observe that, even as a subject considered dear to the students during the beginning years of education, there’s a devaluation in the artistic education field and even an underwhelming approach on how importance it actually has on the development of the student.
In this article, we are establishing a clear and easy to understand way on the notability of the education of arts according to the knowledge that was obtained during the long period of searches and the studies in the graduation course of visual arts.
Downloads
References
BARROS, Gabriela de Angelis; GASPARIN, João Luiz. AS NOVAS EXIGÊNCIAS HISTÓRICO-EDUCACIONAIS DO ENSINO DE ARTE NA CONTEMPORANEIDADE. MARINGÁ, ANO DESCONHECIDO. DISPONÍVEL EM: https://silo.tips/download/as-novas-exigencias-historico-educacionais-do-ensino-de-artes-na-contemporaneida#
SCATOLINI,R. Educação para a arte/ arte para a educação. In: Luiz CAMNITZER,L. PÉREZ-BARREIRO,G.(org.). EDUCAÇÃO PARA A ARTE/ ARTE PARA A EDUCAÇÃO. PORTO ALEGRE: FUNDAÇÃO BIENAL DO MERCOSULl, 2009.
BARBOSA, Ana Mae. A IMAGEM DO ENSINO DA ARTE: ANOS OITENTA E NOVOS TEMPOS. SÃO PAULO: PERSECTIVA, 1991.
BARBOSA, Ana Mae (org). INQUIETAÇÕES E MUDANÇAS NO ENSINO DA ARTE. SÃO PAULO: CORTEZ, 2003.
DEWEY, John. VIDA E EDUCAÇÃO. 7 ED. SÃO PAULO: MELHORAMENTOS ,1971.
FUSARI, MARIA F. de Rezende; FERRAZ, Maria Heloísa C. de Toledo. ARTE NA EDUCAÇÃO ESCOLAR. 2 ED. SÃO PAULO: CORTEZ ,2001
BUENO PEREIRA BACARIN, Lígia; NOMA, Amélia Kimiko. HISTÓRIA DO MOVIMENTO DE ARTE-EDUCAÇÃO NO BRASIL. LONDRINA, 2005. DISPONÍVEL EM: http://www.encontro2014.rj.anpuh.org/resources/anais/anpuhnacional/S.23/ANPUH.S23.1367.pdf
COLÉGIO ARNALDO. VOCÊ SABE QUAL A IMPORT NCIA DA ARTE NA EDUCAÇÃO DAS CRIANÇAS? 2019. DISPONÍVEL EM: https://blog.colegioarnaldo.com.br/arte-na-educacao/
BARBOSA, Ana Mae; GALVÃO COUTINHO, Rejane. ENSINO DA ARTE NO BRASIL: ASPECTOS HISTÓRICOS E METODOLÓGICOS. SÃO PAULO, 2011. DISPONÍVEL EM: https://acervodigital.unesp.br/bitstream/123456789/40427/3/2ed_art_m1d2.pdf
NOGUEIRA, Pedro Ribeiro. PIONEIRA DA ARTE-EDUCAÇÃO, ANA MAE BARBOSA REFORÇA: “TODO ARTISTA TEM O QUE ENSINAR”. 2016. DISPONÍVEL EM: https://portal.aprendiz.uol.com.br/2016/08/12/pioneira-da-arte-educacao-ana-mae-barbosa-reforca-todo-artista-tem-o-que-ensinar/
ORTIZ, Beatriz; ARCANJO, Laís. QUAL A IMPORT NCIA DO ENSINO DE ARTES PARA AS CRIANÇAS. 2022. DISPONÍVEL EM: https://www.nexojornal.com.br/expresso/2022/01/22/Qual-a-import%C3%A2ncia-do-ensino-de-artes-para-as-crian%C3%A7as
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.