DIFFICULTIES IN THE FIELD OF GENERAL CHEMISTRY OF THE 1ST YEAR STUDENTS OF THE PHARMACEUTICAL SCIENCES AND CLINICAL ANALYSIS COURSE IN THE POLYTECHNIC HIGHER INSTITUTE OF CAÁLA.
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i12.2217Keywords:
Difficulty, Mastery, Chemistry TeachingAbstract
The present study addresses the difficulties in the field of general chemistry presented by 1st year students in the Pharmaceutical Sciences and Clinical Analysis course at Instituto Superior Politécnico da Caála, whose objective was to identify difficulties in the learning process in General Chemistry. The development of the same was conducted from an investigation, of the qualitative type, in order to describe the profile of the students, and as a technique for data collection, the semi-open questionnaire was used, divided into two main axes: sociocultural data and in in relation to Chemistry Teaching. Students, when asked if they liked the Chemistry course, 9.09% said they did not like the course, 43.93% had difficulties with calculations, 40.90% had difficulties with memorizing formulas. It was observed that in the present study most of the students attended Economics and Legal Sciences, that is, they did not have Chemistry in high school, and their greatest difficulties are related to the use of calculations and the memorization of formulas, the theory-practice relationship is practically non-existent. blame the teacher and the methodology used. This research aims to help Chemistry teachers at ISP Caála adopt a methodology in which practical classes, contextualization, the use of audiovisual resources and extra activities (research, class outing, etc.) are integral parts of their didactic approaches at work. in the classroom and contribute to the improvement of the understanding and learning of the contents
Downloads
References
ALVES,N.B.;SANGIOGO,F.A.; PASTRIZA,B.S. Dificuldades no ensino e na aprendizagem de química orgânica do ensino superior. 2021
VOIGT, L. C. (Org). Ensino da Química 1. 2. 2019.
OLIVEIRA;L.B.;NASCINENTO,C.L;NETO,J.T.C.;LIRA,M.E.O.C.Relato das dificuldades em aprender química de estudantes de uma escola pública do município de Picuí-pb. 2019.
SOUSA,A.C.;SILVA;C.E.;COSTA;T.T. Estratégias didáticas para o ensino de química: entre modelos e técnicas. 2019.
SILVA,E.A.S.;LIMA,B.M.S.;ALMEIDA;S.M.;COSTS,F.B.Investigando a relação de alguns conceitos de química no cotidiano dos alunos do ensino médio V Congresso internacional das Licenciaturas 2018.
SILVA, V.g. A importância da experimentação no ensino de química e ciências Bauru.2016.
Oliveira;Kottel Dificuldade da aprendizagem e problemas emocionais.2016.
BERTON, A.N.B.1. A didática no ensino da química. 2015 .
LEITE,L.R.;LIMA,J.O.G. O aprendizado da Química na concepção de professores e alunos do ensino médio.2015.
CORREIA,C.F.S.; et al, o estudo da química no cotidiano 2015 .
CASTOLDI, R.; POLINARSKI, C.A. A utilização de recursos didático-pedagógicos na motivação da aprendizagem. I Simpósio Nacional de Ensino de Ciência e Tecnologia.2009.
PACHECO;SCOFANO. O processo de desenvolvimento das pessoas inclui o treinamento e vai além.2009 .
MARUJO, Helena Águeda; Neto, Luís Miguel; Perloiro, Maria de Fátima. Educar para o optimismo. 16ª Edição, editorial Presença, Lisboa 2007. (pp1-145).
NIQUINI,D. Aprendizagem Cooperativa no Ensino da Química.1999 .
LURIA. A aprendizagem tem extrema relevância o pensamento e a linguagem na aprendizagem de conceitos.1987 .
PAZ, L.G.; PACHECO, F.H. Dificuldades no ensino-aprendizagem de química no ensino médio em algumas escolas públicas da região sudeste de tesresina.
SILVA, S.G. As principais dificuldades na aprendizagem de química na visão dos alunos do ensino médio.
ALBERGARIA, B. M.Caracterização das principais dificuldades de aprendizagem em química de alunos da 1° série do ensino médio.
MENDONÇA,A.M.G.D.; PERIRA,D.L. Ensino de química: realidade docente e a importancia da experimentação para o processo de aprendizagem.
VEIGA,M.S.M.;QUENENHENN,A.;CARGNIN,C. O ENSINO DE QUÍMICA: algumas reflexões- I JORNADA DE DIDÁTICA - O ENSINO COMO FOCO I FÓRUM DE PROFESSORES DE DIDÁTICA DO ESTADO DO PARANÁ
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.