TEACHER TRAINING AND SCHOOL INCLUSION OF PEOPLE WITH DISABILITIES - LITERATURE REVIEW
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i12.2262Keywords:
heme addressed was selected, since the authorsAbstract
The theme addressed was selected, because it is common to live and work with some professionals who do not have adequate training to work with inclusion students. Thus, the research enables a reasoned knowledge on the subject and, theoretically prepares for the performance with these students. It is based on the premise that teachers are not prepared for inclusion. The objective is to reflect on school inclusion and teacher education, to know and describe a continuous training of teachers of inclusion. And describe what it is and for who school inclusion is for.
Downloads
References
BEZERRA, G. F. A inclusão escolar de alunos com deficiência: uma leitura baseada em Pierre Bourdieu. Revista Brasileira de Educação v. 22 n. 69 abr.-jun. 2017.
CARVALHO, R. E. Educação inclusiva: com os pingos nos “is”. Porto Alegre: Mediação, 2004.
FUMES, Nilza; DAYANNA, Soraya Guimarães Santos e BONOURANDI, Alessandra Dounis: “Pesquisa colaborativa e autoconfrontação. Contribuições para a formação de professores na perspectiva da inclusão. Ed. Revista Educação e Cultura Contemporânea. Vol. 10, n. 22, 2013.
MANTOAN, Maria Teresa Eglér. Inclusão Escolar: O que é? Porquê? Como fazer? 1° Ed. São Paulo: Moderna, 2006.
MENDES, E. G. A Radicalização do Debate sobre Inclusão Escolar no Brasil. Revista Brasileira de Educação, v. 11, n. 33, p. 387-559, 2006.
MENDONÇA, Fabiana Luzia de Rezende; SILVA, Daniele Nunes Henrique Silva. A Formação docente no contexto da inclusão: Para uma nova metodologia. Ed. Caderno de pesquisas, Brasília-DF, 2015.
MINETTO, M. F. O currículo na educação inclusiva: entendendo esse desafio. 2ª ed. Curitiba: IBPEX, 2008.
MIRANDA, Theresinha Guimarães; GALVÃO, Teófilo Alves. O Professor e a Educação Inclusiva: Formação, práticas e lugares. Salvador-BH: Editora da Universidade Federal da Bahia, 2012.
SILVA, C. F.; GAIA, M. C. de M. Educação inclusiva e ensino de Ciências. 2013.
UNESCO. Declaração Mundial sobre Educação para Todos: satisfação das necessidades básicas de aprendizagem Jomtien, 1990.Disponível em: http://unesdoc.unesco.org/images/0008/000862/086291por.pdf Acesso 20 de setembro de 2022.
VITALIANO, Célia Regina. Formação de professores de Educação Infantil para a inclusão de alunos com necessidades educacionais especiais em uma pesquisa colaborativa. Ed. Pro. Posições, Campinas-SP, Vol. 30, 2019.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.