CURRICULUM PROJECT PRINCIPLES: THE IMPORTANCE OF TECHNOLOGY IN TEACHING LEARNING

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Jose Evangelista da Silva
  • Silvania Maria Roque

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i11.2264

Keywords:

teaching process learning between curriculum

Abstract

The article aims to list the importance of relating the teaching process learning between curriculum and technology, seeking to aim at new interactive methodologies always seeking to innovate the use of technologies inserted as methodological resources. Its support is to analyze and apply new methodological practices that facilitate the learning of teachers, applied in education, which favor the development of skills and skills of understanding and logical reasoning as a social object. It is justified by the need for technologies to be shown to be an important ally of socialization and education in the new generations. This article aims to develop the learning teaching process through elements that were reflected and discussed about the importance of the curriculum for the formation of new technological methodologies, creating favorable conditions for the learning teaching process, analyzing the various profiles of the student in his/her individuality, their need, observing the connection of the educational approaches followed by technologies and curricula. The methodology for the construction of the article was bibliographic research, internet, journals, scientific articles and books that were of great relevance for its construction.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães

    Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

  • Jose Evangelista da Silva

    Graduação em Licenciatura Plena em Geografia (UFPE), graduação em bacharelado em Geografia (UFPE), Especialização em Metodologia do Ensino de Geografia e suas Tecnologias (FABEJA), graduação em Pedagogia FUNESO), Especialização em Gestão Escolar (FACULDADE DE EDUCAÇÃO SÃO LUÍS), Mestrando em Educação Uneatlantico - Espanha.

  • Silvania Maria Roque

    Graduada em Educação Física pela Faculdade Cidade João Pinheiro (FCJP), Pedagogia pelo Centro Universitário Faveni (UNIFAVENI) e Normal Superior (Unimontes Montes Claros). Especialização em Gestão e Administração Escolar, Inspeção Escolar, Orientação Escolar e Supervisão Escolar pela Associação Educativa do Brasil Faculdade de Janauba (SOEBRAS) e Mestranda em Educação: especialização formação de professores pela Universidade Europeia del Atlântico (UNEATLANTICO) – Espanha.

References

Almeida, M. E. B. de. & Silva, M. da G. M. da. (2011). Currículo, tecnologia e cultura digital: espaços etempos de web currículo. De https://revistas.pucsp.br/index.php/curriculum/article/view/5676. Acessado em 01 de julho de 2022.

Barros, A. F. de. (2019). O uso das tecnologias na educação como ferramentas de aprendizado.https://semanaacademica.org.br/system/files/artigos/artigo_o_uso_da_tecnologia_como_ferramenta_aprendizado_1.pdf. Acessado em 31 de junho de 2022.

Oliveira, S. (2022). Gincana em SP traz de volta alunos que tinham deixado a escola em 2020. Dehttps://tab.uol.com.br/noticias/redacao/2022/06/26/gincana-em-sp-traz-de-volta- alunos-que- tinham-deixado-a-escola-em-2020.htm. Acessado em 31 de julho de 2022.

Paviani, J. (2008). Interdisciplinaridade: conceito e distinções. 2º edição. Caxias do Sul, RS: Educs.

Scherer, S.; & Brito. G. da S. (2020). Integração de tecnologias digitais ao currículo: diálogos sobre desafios e dificuldades. https://www.scielo.br/j/er/a/FCR5M56M6Chgp4xknpPdKmx/?lang=pt . Acessado em 03 de Agosto de 2022.

Published

26/11/2022

How to Cite

CURRICULUM PROJECT PRINCIPLES: THE IMPORTANCE OF TECHNOLOGY IN TEACHING LEARNING. (2022). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(11), e3112264. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i11.2264