PRINCIPIOS DEL PROYECTO CURRICULAR: LA IMPORTANCIA DE LA TECNOLOGÍA EN LA ENSEÑANZA DEL APRENDIZAJE
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i11.2264Palabras clave:
enseñanza aprendizaje entre currículo y tecnologíaResumen
The article aims to list the importance of relating the teaching process learning between curriculum and technology, seeking to aim at new interactive methodologies always seeking to innovate the use of technologies inserted as methodological resources. Its support is to analyze and apply new methodological practices that facilitate the learning of teachers, applied in education, which favor the development of skills and skills of understanding and logical reasoning as a social object. It is justified by the need for technologies to be shown to be an important ally of socialization and education in the new generations. This article aims to develop the learning teaching process through elements that were reflected and discussed about the importance of the curriculum for the formation of new technological methodologies, creating favorable conditions for the learning teaching process, analyzing the various profiles of the student in his/her individuality, their need, observing the connection of the educational approaches followed by technologies and curricula. The methodology for the construction of the article was bibliographic research, internet, journals, scientific articles and books that were of great relevance for its construction.
Descargas
Referencias
Almeida, M. E. B. de. & Silva, M. da G. M. da. (2011). Currículo, tecnologia e cultura digital: espaços etempos de web currículo. De https://revistas.pucsp.br/index.php/curriculum/article/view/5676. Acessado em 01 de julho de 2022.
Barros, A. F. de. (2019). O uso das tecnologias na educação como ferramentas de aprendizado.https://semanaacademica.org.br/system/files/artigos/artigo_o_uso_da_tecnologia_como_ferramenta_aprendizado_1.pdf. Acessado em 31 de junho de 2022.
Oliveira, S. (2022). Gincana em SP traz de volta alunos que tinham deixado a escola em 2020. Dehttps://tab.uol.com.br/noticias/redacao/2022/06/26/gincana-em-sp-traz-de-volta- alunos-que- tinham-deixado-a-escola-em-2020.htm. Acessado em 31 de julho de 2022.
Paviani, J. (2008). Interdisciplinaridade: conceito e distinções. 2º edição. Caxias do Sul, RS: Educs.
Scherer, S.; & Brito. G. da S. (2020). Integração de tecnologias digitais ao currículo: diálogos sobre desafios e dificuldades. https://www.scielo.br/j/er/a/FCR5M56M6Chgp4xknpPdKmx/?lang=pt . Acessado em 03 de Agosto de 2022.
Descargas
Publicado
Número
Sección
Categorías
Licencia
Derechos de autor 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución 4.0.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.