THE SCHOOL INCLUSION OF CHILDREN WITH AUTISM - A PSYCHOPEDAGOGICAL APPROACH

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Maria Betânia de Oliveira Marques
  • Marineide Pequeno Ferreira Gonzalez
  • Luciana Madalena Marçal

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i12.2267

Keywords:

increasingly encouraged and propitiated in all areas

Abstract

Today, there are times when social inclusion has become a reality and needs to be increasingly encouraged and propitiated in all areas. Autism is a disorder that impairs the ability to communicate and social interaction; factors that impair the development of the individual with autism. The Basic Guidelines of National Education Law of 1986 initiated essential advances in the legislation of the form of inclusion in school. For there to be inclusion, it is necessary that teachers have the capacity to deal with all students, regardless of their religions, characteristics, genders and cultures, in addition to those who have special needs, considering that differentiated treatment can bring serious psychological consequences in the child, which can remain for life. The methodology used for the elaboration of this work was bibliographic research with qualitative characteristics, in which the importance of the inclusion of all students is noted, ensuring that they have effective participation in teaching, providing the school to seek new paradigms and expand its curriculum and train its teachers to deal with all types of students.

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Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães

    Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

  • Maria Betânia de Oliveira Marques

    Gestão em Recursos Humanos pela Universidade Paulista – (UNIP), licenciada em Pedagogia pela Universidade Federal de Alagoas – (UFAL), pós-graduada em Educação em Direitos Humanos pela Federal de Alagoas – (UFAL) e mestranda em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico – Espanha (UNEA).

  • Marineide Pequeno Ferreira Gonzalez

    Graduação em Pedagogia pela faculdade Universidade de Pernambuco (UPE), graduação em Letras - Inglês pela faculdade Universidade de Pernambuco (UPE). Pós graduação Lato Sensu leitura e produção de texto (UPE), Educação Especial Inclusiva (UNOPAR), Especialização em Atendimento Educacional Especializado - AEE (UFC) e Psicopedagogia Institucional Clínica e Educação Infantil (FAVENI), Mestrando em Educação - Formação de Professores pala Universidade Internacional Ibero-americana (UNIB).

  • Luciana Madalena Marçal

    Graduação em Tecnólogo em Processos Gerenciais pela UNA - UNIVERSIDADE DE CONTAGEM. Mestranda em Educação pela UNIUB – Porto Rico.

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Published

11/12/2022

How to Cite

THE SCHOOL INCLUSION OF CHILDREN WITH AUTISM - A PSYCHOPEDAGOGICAL APPROACH. (2022). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(12), e3122267. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i12.2267