TECHNOLOGY AS AN INNOVATIVE INSTRUMENT IN EDUCATION: AN INTERDISCIPLINARY APPROACH
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i12.2268Keywords:
paper presents technology as an innovative tool in educationAbstract
This paper presents technology as an innovative tool in education. The results showed that the teachers' conceptions regarding the term technology refer to the concept of ICT. We identified that even though they do not have training to integrate ICT into the curriculum, teachers use them in their pedagogical practices. In this research, the use of videos as a pedagogical resource was highlighted. We infer that in addition to strengthening the child's learning process, the use of ICT in school can contribute to digital and social inclusion, but there is a need for investment policies in infrastructure and continuing education.
Downloads
References
BELLONI, Maria Luiza. Crianças e mídias no Brasil: cenários de mudanças. Campinas, SP: Papirus, 2010.
GIRARDELLO, Gilka. Produção cultural infantil diante da tela: da TV à Internet. In: FANTIN, Monica; GIRARDELLO, Gilka (orgs). Liga, roda, clica: Estudos em mídia, cultura e infância. Campinas, SP: Papirus, 2008.
FERRÉS, Joan. Vídeo e educação. 2. Ed. Porto Alegre: Artes Médicas. 1996.
KENSKI, Vani Moreira. Tecnologias e ensino presencial e a distância. 2. ed. Campinas: Papirus, 2003
______. Educação e tecnologias: o novo ritmo da informação. Campinas: Papirus, 2008.
MELLO, Suely Amaral de. A escola de Vygotsky. In CARRARA, K. Introdução à Psicologia da Educação. São Paulo: Avercamp, 2004.
MORAN, J.M. Ensino e Aprendizagem inovadores com tecnologias audiovisuais e telemáticas. In: MORAN, J.M; ______; BEHRENS, M. A. (Orgs.). Novas tecnologias e mediação pedagógica. Campinas, SP: Papirus, 2000. p. 11–65.
MORAN, J.M. Comunicação & Educação. São Paulo, ECA-Ed. Moderna,1995.
MORAN, J. M. A aprendizagem de ser educador. 2007. Disponível em <http://www.eca.usp.br/prof/moran/aprend.htm>. Acessado em 19 de setembro de 2022.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.