READING, TECHNOLOGY AND SCHOOL: WHAT DO WE TEACH? HOW DO WE TEACH?

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Danyelli Lacerda de Souza
  • José Matias Leal Bezerra
  • Lwanga de Souza Fernandes

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i2.2657

Keywords:

importance of literacy reading is presented as the central theme

Abstract

The importance of reading and literacy is presented as the central theme of this research, to understand the conception of the use of educational technology in the teaching-learning process and its importance in the dimensions of learning to read and write as a social practice. When interpreting the picture of the current reading society in Brazil, the school is the main developer of reading and writing practices, and it is necessary that it knows the students, their skills and difficulties, so that they can all develop in reading through technologies. The methodology used is bibliographic with analysis of the publications of different authors and a qualitative approach of descriptive character.

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Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães

    Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

  • Danyelli Lacerda de Souza

    Graduação em Geografia pela Universidade Pitágoras (UNOPAR), Pós graduada Lato Sensu em Ensino De Geografia, Meio Ambiente E História pela Faculdade Venda nova Do Imigrante. Mestranda em Educação - Especialização em Formação de Professores pela Uneatlántico – Espanha.

  • José Matias Leal Bezerra

    Graduação em Ciências licenciatura curta pela Universidade Estadual do Ceará (UECE), licenciatura plena em Matemática pelo centro Universitário internacional (Uninter). Mestrando em Educação - Especialização Formação de Professores pela Uneatlántico - Espanha.

  • Lwanga de Souza Fernandes

    Graduação em Pedagogia pela Unifran. Pós graduada em Educação Inclusiva (Famart) e Gestão Escolar pela Faculdade de Educação São Luís. Mestranda em Educação – Especialização em Formação de Professores pela Uneatlántico – Espanha.

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Published

15/02/2023

How to Cite

READING, TECHNOLOGY AND SCHOOL: WHAT DO WE TEACH? HOW DO WE TEACH?. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(2), e422657. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i2.2657