THE USE OF ICT AS A TEACHING AND LEARNING TOOL AFTER PANDEMIC

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Naracy Maria de Souza Pereira Marques
  • Ivanira Rodrigues do Carmo
  • Mari de Souza

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i4.3055

Keywords:

current scenario of education in Brazil, we can see the emergence

Abstract

In the current scenario of education in Brazil, one can see the emergence of new approaches to facilitate student learning, although traditional pedagogies are generally considered effective, considering the average student achievement. Among these formats are simple and creative activities designed to increase the student's interest in the teaching process, making it more meaningful and potentially broad, based on existing goals and knowledge. The objective of this article is to address the use of ICTs as a teaching and learning tool in the hybrid, as active methodologies, and the introduction of Educational Technologies in the Post-pandemic period, indicating how is the day-to-day of a teacher in the classroom, aiming at the problems, difficulties and needs that the student and the teacher go through. Seeking with teacher and student new teaching methods, showing and developing activities with meaning, enjoy the creativity of the student, along with him try to insert a free teaching, without traditional classes, having as main influence the Technology in the school environment. To this end, a qualitative and descriptive literature review method was used.

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Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães

    Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

  • Naracy Maria de Souza Pereira Marques

    Graduação em Pedagogia (UVA), Graduação em Matemática (UVA); Graduação em Matemática e Física (UFOPA). Pós-graduação em Metodologia em Geohistória (FAM), Pós-graduação em Educação Especial para Formação Continuada de Professores para o Atendimento Educacional Especializado (UFC), Pós-graduação em Gestão Escolar (UFOPA), Pós-graduação em Coordenação Pedagógica (UFOPA), Pós-graduação em Conselhos Escolares (UFC), Pós-graduação em Direito Educacional (Faculdade Prominas), Pós-graduação em Docência do Ensino Básico e Superior (Faculdade Estratego), Pós-graduação em Matemática, Suas Tecnologias e o Mundo do Trabalho (UFPI).  Mestranda em Educação – As Tecnologias da Informação e Comunicação na Educação de Professores (TICs) pela Universidad Europeia del Atlántico - UNEATLÂNTICO (ESPANHA).

  • Ivanira Rodrigues do Carmo

    Graduada em Estética pelo Centro Universitário Claretiano, Licenciatura em Letras com habilitação em Espanhol pela UFRR. Pós graduada em Estética Avançada – Faculdade do Centro Oeste Paulista e Gestão Escolar Administração, Supervisão e Orientação – FACINTER. Mestranda em Educação – Especialização em Formação de Professores pela Uneatlántico – Espanha.

  • Mari de Souza

    Graduada em Ciências Biológicas. Pós graduada Metodologias e Práticas Interdisciplinares do Ensino e mestranda em Educação - Formação de Professores, pela Universidade Europeia Del Atlântico - UNEATLÂNTICO (ESPANHA).

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Published

24/04/2023

How to Cite

THE USE OF ICT AS A TEACHING AND LEARNING TOOL AFTER PANDEMIC. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(4), e443055. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i4.3055