NEW INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN TEACHER EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i4.3066Keywords:
Throughout the world lives in constant technological evolutionAbstract
Throughout the world lives in constant technological evolution, this is mainly due to globalization, in this way a teacher needs to be always and improvement, which makes relevant the use of technologies in their continuing education. In this sense, the general objective of this study was to understand the importance of new information and communication technologies in teacher education. The sectional methodology was the literature review, where the search was performed using the electronic database: Scielo (Scientific Electronic Library Online), Medline (Medical Literature Analysis and Retrieval System Online) and Google scholar. As results it was observed that there is a need to deepen about the knowledge of teachers, since we live in a world of rapid information provided by instant communication. Concluding that ICTs make a total difference in the teaching-learning process of these academics. Remembering that ICT makes classes more attractive and dynamic, providing a better absorption of content.
Downloads
References
Almeida Junior, R. M. (2013) O ensino a distância e as novas tecnologias. Revista Primus Vitam, n. 5, p. 1-30
Arantes, V. (Org.). (2011) Educação a Distância: Pontos e Contrapontos. São Paulo: Summus.
Belloni, M. L. (2012) O que é mídia-educação. 3. ed. Campinas: Autores Associados
Cerutti, E. L.; Nora, M. D. (2017) Reflexões sobre a Cibercultura no ensino superior: um olhar sobre os cursos de licenciatura. Conhecimento & Diversidade, Niterói, v. 9, n. 18, p. 32–46, jul./set. 2017
Damasceno, T. S., Cardoso, D. M., Costa, L. T. T. (2018). Uso das tecnologias de informação e comunicação e dinâmicas do trabalho DOCENTE. Vivência: Revista de Antropologia, 1(51).
Faria, A.; Faria, P. M.; Ramos, M. A. (2013) Formação e desenvolvimento profissional docente em rede: entre o presencial e o online. Educação em Perspectiva, Viçosa, v. 4, n. 2, p. 393-417, jul./dez.
Kenski, V. M. (2015) Educação e internet no Brasil. Cad. Adenauer, Rio de Janeiro, v.16, n.3, p. 133-150.
Kenski, V. M. (2017) Educação e tecnologias: o novo ritmo da informação. 8. ed. Campinas: Papirus, 2017. 141 p. (Coleção Papirus Educação).
Kenski, V.M. (2012) Tecnologias e ensino presencial e a distância. 9. ed. Campinas: Papirus.
Libâneo, J. C. (2021) in As Tic e as Teorias da Aprendizagem, p. 52, 2021, Funiber.
Moran, J. (2019). A Educação que desejamos: novos desafios e como chegar lá. Editora: Papirus Editora.
Siemens, G. (2021) As Tic na Educação e nas Teorias da Aprendizagem, p. 66, Barcelona, Espanha.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.