INTEGRATED LEARNING, SCHOOL MANAGEMENT AND EDUCATIONAL EVALUATION
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3544Keywords:
Learning assessment. School management. Management Team.Abstract
This work aims to develop an analysis about the concept of learning assessment developed by a management team in the teaching-learning process. To this end, a theoretical-bibliographic research was developed, taking into account the studies carried out by specialists in the literature to better understand the true role of the management team in the evaluation of learning in the educational scenario. Thus, it was perceived that this discursive trajectory was able to elucidate that the concept of evaluation used by management professionals integrates a model of evaluation of procedural scope, which clearly reveals the various educational practices aimed at effective and satisfactory teaching-learning for the improvement of Education. However, one cannot leave aside the enormous relevance of the families of the students in this teaching-learning process, because when dedicated and strengthened by the desire to fulfill their role of responsible for the formation of the children in partnership with the teachers and committed managers, the success that is so much desired by the school and society tends to become reality much more often.
Downloads
References
BRASIL. Constituição Federal de 1988. Brasília, 1988.
______. Lei nº 9394/96 de 20 de dezembro de 1996. Diretrizes e Bases da Educação Nacional. Brasília: Imprensa Oficial, 1996.
GRILLO, Marlene. Projeto Político-Pedagógico e prática avaliativa: uma relação necessária. In: ENRICONE, Délcia; GRILLO, Marlene. Avaliação: uma discussão necessária. Porto Alegre: EDIPUCRS, 2000.
LIBÂNEO, José Carlos. Organização e gestão da escola: teoria e prática. Goiânia: Alternativa, 2004.
PARO, Vitor Henrique. Administração escolar: introdução crítica. 4ª Ed. São Paulo: Cortez, 1995.
ROMÃO, José Eustáquio. Avaliação dialógica: desafios e perspectivas. Cortez: Instituto Paulo Freire, 1999.
SILVA, Itamar Mendes da. Self-evaluation and democratic management in school. Ensaio: aval.pol.públ. Educ., vol.18, n.66, pp. 49-64, 2010.
Downloads
Published
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.