CHALLENGES FACED BY FACULTY IN WORKING WITH BLENDED LEARNING AS AN ACTIVE METHODOLOGY
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i8.3565Keywords:
pondering on the challenges facedAbstract
When pondering on the challenges faced by teachers when talking about hybrid teaching as an active methodology, one remembers almost immediately the COVID-19 pandemic, which clearly forced educators to reorganize themselves in a pedagogical way to be able to offer their students in that period a teaching aimed at the use of technology, as the main tool of relationship between educator and student, Completely remotely, as in-person classes had been suspended. However, he also remembers that in the post-pandemic period, certain schools preferred to return to classes in order to teach with principles aimed at hybridity. Faced with such a panorama, the following motto emerges: Are teachers really prepared and equipped to work in the hybrid teaching format? How is the teacher preparation for such a standard of work? What are the main teaching challenges to be able to work with this standard of active methodology? To open this discourse, this brief study deals with a methodological path based on a bibliographic research, seeking, with this, to identify and discuss whether teachers who work in schools of the regular education network are both pedagogically and technologically prepared and equipped to develop their classes in a hybrid teaching format.
Downloads
References
Castro, E. A.; Coelho, V. et al. Ensino híbrido: desafio da contemporaneidade? Periódico Científico Projeção e Docência, v.6, n.2, 2015.
Lima, L. H. F., Moura, F. R. de. O professor no ensino híbrido. In: BACICH. L.; Neto, A. T.; Trevisani, F. M. (org.). Ensino híbrido: Personalização e tecnologia na educação. Porto Alegra: Penso. 2015.
Lopes, A. P. B.; Bueno, J. L. P.; Mascarenhas, S. A formação do professor frente às TICs. Revista Amazônica, a. 10, v. XIX, n.1, Jan-Jun, 2017.
Médici, M. S.; Tatto, E.R.; Leão, M. F. Percepções de estudantes do Ensino Médio das redes pública e privada sobre atividades remotas ofertadas em tempos de pandemia do coronavírus. Revista Thema, v. 18. Edição especial. 2020.
Ward, H. Uso e abuso da tecnologia da informação e da comunicação. Ward, H.; Roden, J.; Hewlett, C.; Foreman, J. Ensino de ciências. 2 ed. Porto Alegre: Artmed, 2010.
Downloads
Published
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.