ADAPTIVE TEACHING CASE STUDY OF COLÉGIO POSITIVO
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3576Keywords:
case study had as general objective to investigateAbstract
This case study had as general objective to investigate what is the adaptive platform employed by Colégio Positivo as well as its purposes and its benefits in the current context of the Institution. An exploratory-qualitative research of bibliographic and documentary character was carried out, with application of case study in Colégio Positivo. It was concluded that the school uses the adaptive platform Melhora, whose main purpose was the insertion of the school in the use of innovative pedagogical practices, for the learning of the Portuguese Language and Mathematics in a dynamic, interactive and personalized way, having as some of its benefits to support teachers, engage students and improve results.
Downloads
References
Antunes, J. (2015). Colégio Positivo utiliza a plataforma de aprendizagem Aprimora | Positivo Informática - Tecnologia Educacional. [online] Tecnologia Educacional. Available at: https://tecnologia.educacional.com.br/blog-inovacao-e-tendencias/colegio-positivo-utiliza-plataforma-aprendizagem-aprimora/ [Accessed 4 Jan. 2020].
Beuren, I. (2010). Como elaborar trabalhos monográficos em contabilidade: teoria e prática. 3rd ed. Sao Paulo: Editora Atlas S.A.
Cervo, A., et al. (2007). Metodologia científica. 6th ed. São Paulo: Pearson Prentice Hall.
Colégio Positivo. (n.d.- a). História. [online] Available at: https://www.colegiopositivo.com.br/institucional/historia/?land=54 [Accessed 4 Jan. 2020].
Colégio Positivo. (n.d. - b). Tecnologia Educacional. [online] Available at: https://www.colegiopositivo.com.br/institucional/tecnologia-educacional/ [Accessed 4 Jan. 2020].
Costa, D. (2019 – a). Plataformas Adaptativas. Flórida: Must University.
Costa, D. (2019 – b). Plataformas Adaptativas e o Ensino Personalizado. Flórida: Must University.
Escola web. (n.d.). Ensino adaptativo: entenda como a tecnologia pode facilitar o aprendizado. [online] Escolaweb. Available at: https://www.escolaweb.com.br/blog/tecnologias-para-educacao/ensino-adaptativo-entenda-como-a-tecnologia-pode-facilitar-o-aprendizado/ [Accessed 25 Dec. 2019].
Gil, A. (2010). Como elaborar projetos de pesquisa. 5th ed. São Paulo: Atlas.
Reis, V L dos, et al. (2018). Aprendendo Matemática através de plataforma educacional adaptativa. [online] Editora.pucrs.br. Available at: http://editora.pucrs.br/acessolivre/anais/cidu/assets/edicoes/2018/arquivos/300.pdf [Accessed 25 Dec. 2019].
Tecnologia Educacional. (n.d.). Aprimora | Plataforma de Aprendizagem de Matemática e Português. [online] Available at: https://tecnologia.educacional.com.br/project/aprimora/ [Accessed 4 Jan. 2020].
Downloads
Published
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.