ADAPTIVE TEACHING CASE STUDY OF COLÉGIO POSITIVO

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Maria do Socorro Pires de Araujo
  • Lucimeri Stoco Beger
  • Sirlene Batista Teixeira
  • Roseli Aparecida Coco
  • Helena Maria Rocha

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3576

Keywords:

case study had as general objective to investigate

Abstract

This case study had as general objective to investigate what is the adaptive platform employed by Colégio Positivo as well as its purposes and its benefits in the current context of the Institution. An exploratory-qualitative research of bibliographic and documentary character was carried out, with application of case study in Colégio Positivo. It was concluded that the school uses the adaptive platform Melhora, whose main purpose was the insertion of the school in the use of innovative pedagogical practices, for the learning of the Portuguese Language and Mathematics in a dynamic, interactive and personalized way, having as some of its benefits to support teachers, engage students and improve results.

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Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães

    Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). Doutorando em Ciências da Educação pela FICS. 

  • Maria do Socorro Pires de Araujo

    Graduada em Educação Artística. Pós graduada em Educação Especial e Metodologia do Ensino da Arte. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

  • Lucimeri Stoco Beger

    Graduada em Pedagogia pela UFPR. Pós graduada em Metodologia do ensino de 1° e 2° Graus. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

  • Sirlene Batista Teixeira

    Licenciada em Letras/Português pela UFG. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

  • Roseli Aparecida Coco

    Graduada em Pedagogia e Letras – português/espanhol e suas respectivas Literaturas. Pós graduada em Psicopedagogia, Educação Especial: Atendimentos às necessidades especiais, Língua Espanhola. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

     

  • Helena Maria Rocha

    Graduada em Pedagogia pela UFPR. Especialização em Metodologia do Ensino de 1° e 2° Graus, Psicopedagogia Clínica e Institucional e Educação Especial. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

References

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Published

24/07/2023

How to Cite

ADAPTIVE TEACHING CASE STUDY OF COLÉGIO POSITIVO. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(7), e473576. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3576