SUPERVISED INTERNSHIP: THE EXPERIENCE OF USING THE CANVA PLATFORM IN THE EDUCATIONAL ENVIRONMENT IN HIGH SCHOOL
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3668Keywords:
Supervised Internship, Canva, Degree in ComputingAbstract
This article describes the experiences lived during the phase of Supervised Internship II, of the Degree in Computing, of the University of the State of Amazonas-UEA, at the Thomé Ferreira Santiago State School. Having as main objective to present to students and teachers technological resources that can be used within the classroom, to work in a dynamic way, theoretical disciplines of the day to day, as an example, the curricular component of History, to provide knowledge about mental map using the Canva platform. The research seeks to take a qualitative approach, being a descriptive study, reporting the experiences in the school environment. Work the potentialities, mainly in the issues of creativity, inventiveness, criticality, interactivity, through the sharing of dynamic resources and innovative ideas. The activity was elaborated from the problematic observed during the period of observation and co-participation, together with the support of the supervising teacher of the internship, observing the difficulties seen by the students about the referred discipline of History. The Canva platform is an online tool with the aim of being collaborative, in which we sought to contribute to the creation of the mental map quickly and creatively, using the mobile device or computer.
Downloads
References
VALENTE, José Armando. A Comunicação e a Educação baseada no uso das Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação. Revista UNIFESO – Humanas e Sociais, Vol. 1, n. 1, 2014, pp. 141-166.
Chaves, S. (2004). Avaliação da aprendizagem no Ensino Superior: realidade, complexidade e possibilidades. In Anais, 27 Reunião anual ANPED,1-16.
• ALVES, A.C. J.; MATSUKURA, T.S. O uso de recursos de tecnologia assistiva por crianças com deficiência física na escola regular: a percepção dos professores. Cadernos de Terapia Ocupacional UFSCar, v.20, n.3, p.381-392, 2012.
LINS, Ana Paula. Seduc faz parceria inédita com a plataforma Canvas para Educação. MALTANET, 2020. Disponível em< https://www.maltanet.com.br/v2/noticias/2020/10/06/seduc-faz-parceria-inedita-com-a-plataforma-canvas-para-educacao >. Acesso em: 30 março de 2023.
ROCCOLE, Mariane. Mapa Mental: Como Fazer e para que serve essa técnica. Disponível em: < https://www.estudarfora.org.br/mapa-mental/#:~:text=O%20mapa%20mental%20pode%20ser,projeto%20ou%20grupo%20de%20tarefas.>:Acesso em: 30 março de 2023.
Tudo sobre o Canvas. TECHTUDO. Disponível em: <https://www.techtudo.com.br/tudo-sobre/canva/>. Aceso em: 30 de março de 2023.
Downloads
Published
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.