SUPERVISED INTERNSHIP: THE EXPERIENCE OF USING THE CANVA PLATFORM IN THE EDUCATIONAL ENVIRONMENT IN HIGH SCHOOL

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3668

Keywords:

Supervised Internship, Canva, Degree in Computing

Abstract

This article describes the experiences lived during the phase of Supervised Internship II, of the Degree in Computing, of the University of the State of Amazonas-UEA, at the Thomé Ferreira Santiago State School. Having as main objective to present to students and teachers technological resources that can be used within the classroom, to work in a dynamic way, theoretical disciplines of the day to day, as an example, the curricular component of History, to provide knowledge about mental map using the Canva platform. The research seeks to take a qualitative approach, being a descriptive study, reporting the experiences in the school environment. Work the potentialities, mainly in the issues of creativity, inventiveness, criticality, interactivity, through the sharing of dynamic resources and innovative ideas. The activity was elaborated from the problematic observed during the period of observation and co-participation, together with the support of the supervising teacher of the internship, observing the difficulties seen by the students about the referred discipline of History. The Canva platform is an online tool with the aim of being collaborative, in which we sought to contribute to the creation of the mental map quickly and creatively, using the mobile device or computer.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Eduardo Santos da Silva

    Acadêmico do Curso de Licenciatura em Computação na Universidade do Estado do Amazonas -UEA, no Núcleo de Ensino Superior de Careiro Castanho-AM – NESCAC/UEA.

  • Luan Roberto Souza e Souza

    Acadêmico do Curso de Licenciatura em Computação na Universidade do Estado do Amazonas -UEA, no Núcleo de Ensino Superior de Careiro Castanho-AM – NESCAC/UEA.

  • Luiz Sérgio de Oliveira Barbosa

    Mestre em Tecnologias Emergentes em Educação pela MUST University, Flórida, USA. Professor na Universidade do Estado do Amazonas (UEA).

  • Ivone Conrado de Souza

    Pedagoga e Pós-graduada em Psicopedagogia e Didática do Ensino Superior. Pedagoga da Secretaria Estadual de Educação e Desporto Escolar (SEDUC/AM).

References

VALENTE, José Armando. A Comunicação e a Educação baseada no uso das Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação. Revista UNIFESO – Humanas e Sociais, Vol. 1, n. 1, 2014, pp. 141-166.

Chaves, S. (2004). Avaliação da aprendizagem no Ensino Superior: realidade, complexidade e possibilidades. In Anais, 27 Reunião anual ANPED,1-16.

• ALVES, A.C. J.; MATSUKURA, T.S. O uso de recursos de tecnologia assistiva por crianças com deficiência física na escola regular: a percepção dos professores. Cadernos de Terapia Ocupacional UFSCar, v.20, n.3, p.381-392, 2012.

LINS, Ana Paula. Seduc faz parceria inédita com a plataforma Canvas para Educação. MALTANET, 2020. Disponível em< https://www.maltanet.com.br/v2/noticias/2020/10/06/seduc-faz-parceria-inedita-com-a-plataforma-canvas-para-educacao >. Acesso em: 30 março de 2023.

ROCCOLE, Mariane. Mapa Mental: Como Fazer e para que serve essa técnica. Disponível em: < https://www.estudarfora.org.br/mapa-mental/#:~:text=O%20mapa%20mental%20pode%20ser,projeto%20ou%20grupo%20de%20tarefas.>:Acesso em: 30 março de 2023.

Tudo sobre o Canvas. TECHTUDO. Disponível em: <https://www.techtudo.com.br/tudo-sobre/canva/>. Aceso em: 30 de março de 2023.

Published

28/07/2023

How to Cite

SUPERVISED INTERNSHIP: THE EXPERIENCE OF USING THE CANVA PLATFORM IN THE EDUCATIONAL ENVIRONMENT IN HIGH SCHOOL. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(7), e473668. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3668