THE MULTIFUNCTIONAL RESOURCE ROOMS IN CHILD INCLUSION

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Laudilene Antonia de Moura Pádua
  • Juliana Andreia Christ Schizzi
  • Vanessa Maria de Sá Souza Vieira
  • Marco Antonio Silvany
  • Iraide Soares da Silva

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i8.3703

Keywords:

Pedagogy, Psychopedagogy, Inclusion, Resource Room

Abstract

When looking for work aimed at rebuilding the education system, it is hoped that the standards of care offered to students with SEN - Special Educational Needs have the objective of promoting a true and quality inclusion, especially when it comes to SRM - Multifunctional Resource Room. In this way, this study aims to show in its scope a reflective approach, proving, through theoretical opinions of renowned scholars who speak about the area in question, all the importance of SRM when focused on AEE - Specialized Educational Assistance for students with SEN. However, it is important to say that schools that provide such a standard of care must never run away from the search for strategies and teaching standards that prove to be innovative, always remaining in partnership with their educators, in order to be able, in this way, to overcome the deficiencies characteristics of students with SEN and allow the method of inclusion to be really established, thus benefiting the totality of the needs of such students and not just doing justice to their physical permanence in school, however, still leading such students to truly meaningful learning , through a method of exchange among everyone in the school environment.

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Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães

    Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). Doutorando em Ciências da Educação pela FICS. 

  • Laudilene Antonia de Moura Pádua

    Graduação em Matemática pela Universidade Estadual de Goiás e Mestranda em Educação- Formação de Professores pela Universidade Internacional Del Atlantico-UNEATLANTICO (ESPANHA).

  • Juliana Andreia Christ Schizzi

    Graduada em História – Universidade Unijui- Universidade Regional da Fronteira Noroeste do Rio Grande do Sul. Pós Graduação em Educação Ambiental- "Lato sensu"- pela UFSM- Universidade Federal de Santa Maria. Pós Graduação em Mídias na Educação "Lato sensu" pela UFSM-Universidade Federal de Santa Maria. Pós- Graduação em Tecnologias Digitais aplicadas à educação- Lato sensu- ULBRA- Universidade Luterana do Brasil e mestranda em Educação – especialização formação de professores pela Unini- Mexico.

  • Vanessa Maria de Sá Souza Vieira

    Graduada em Pedagogia. Pós graduada em Neuropsicopedagogia Clinica e Institucional, pós graduada em Educação Infantil e Letramento e Mestranda em Educação - Formação de Professores, pela Universidade Europeia Del Atlântico - UNEATLÂNTICO (ESPANHA).

  • Marco Antonio Silvany

    Graduado em Ciências Biológicas. Especializado em Metodologias para Educação a Distância e Educação Inclusiva. Mestrando em Educação pela Uneatlantico.

  • Iraide Soares da Silva

    Graduada em Pedagogia. Pós graduada em Alfabetização e Letramento. Mestranda em Educação - Formação de Professores, pela Universidade Europeia Del Atlântico - UNEATLÂNTICO (ESPANHA).

References

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Published

29/07/2023

How to Cite

THE MULTIFUNCTIONAL RESOURCE ROOMS IN CHILD INCLUSION. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(8), e473703. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i8.3703