ANGER CAN BE A POSITIVE EMOTION IN THE PRFORMANCE OF SELLERS IN DIRECT CONTAT WITH THEIR POTENCIAL BUYERS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i8.3827

Keywords:

Emotion is an intrinsic component of human behavior

Abstract

Emotion is an intrinsic component of human behavior, playing a key role in social interactions and daily activities. In the context of sales, understanding the influence of emotions on salespeople's motivation and performance is crucial to improving the results and effectiveness of sales approaches. In this scientific article, we investigate the relationship between the emotion of anger and the action of sellers in direct contact with their potential buyers, during the prospecting, qualification and approach stages. In addition, we explore the concepts of neuroscience to sales and behavioral modeling as theoretical approaches to understanding and improving salespeople's motivation and performance and how anger, an emotion considered negative, can be positive and the great motivator for salespeople to achieve self and high performance.

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Author Biographies

  • Juliana Costa Caretti

    Publicitária de formação, pós-graduada em marketing e vendas e MSc in Business Administration in Neuromarketing (FCU) em Orlando (USA. Doutoranda na mesma área e Universidade. Florida Christian University.

  • Fernando Leocadio Pianaro

    Economista, Pós Doutor em Business Administration com ênfase em Coaching e Estratégia. Especialista em Educação Global. Construção da Cidadania e Inteligências Humanas. Professor de Educação Superior. Mentor, Coach e Consultor de Empresas. Florida Christian University.

  • Otílio Rodrigues Neto

    Consultor empresarial, Economista pela Unicamp - Campinas (SP). MSc in Business Administration in Neuromarketing (FCU)). Doutorando em Business Administration na FCU.

  • Peter Rollemberg Roman

    Radialista formado pela FAAP. Produtor e Diretor em várias estações de TV Brasileiras (2,5,7,13, ESPN0). Jornalista formado pela FIAM editor de texto e repórter. Mestre em Ciências da Comunicação, ministrou aulas na FAAP, Brasil e na Florida Christian University em Orlando (USA).

  • Fabricio Moresco

    CEO da NeuroAviator, Mestrando em Business Administration in Cognitive Neurosciences pela Florida Christian University (FCU). Professor Orientador no programa de Especialização em Segurança de Aviação e Aeronavegabilidade Continuada (ITA). Bacharel em Ciências Aeronáuticas e Gestão de Empresas (UTP). Gestão da Segurança Operacional na Aviação (IATA). Aviation Internal Auditor (IATA). Human Factors and Aviation Safety Management Systems (ITA).

  • Sandro Eduardo Soares da Silva

    CEO da ES4G e da Brain4Sales. Professor de pós-graduação, MSc in Business Administration in Neuromarketing (FCU), Especialista em Neurociência e Comportamento (PUCRS). MBA em Gestão Comercial (FGV). Pós MBA em Negociação (FGV). Especialista em Gestão Estratégica Empresarial (ULBRA). Graduado em Administração (ULBRA).

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Published

21/08/2023

How to Cite

ANGER CAN BE A POSITIVE EMOTION IN THE PRFORMANCE OF SELLERS IN DIRECT CONTAT WITH THEIR POTENCIAL BUYERS. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(8), e483827. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i8.3827