THE USE OF GEOGEBRA TECHNOLOGY AND SOFTWARE IN ELEMENTARY SCHOOL II MATHEMATICS CLASSES
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i8.3887Keywords:
Technology has advanced more and more and occupiedAbstract
Technology has advanced more and more and occupied the educational space. The present study enables a research and investigation related to the teaching of mathematics, presenting characteristics and attitudes in which students start to have a concrete knowledge, seeking understanding through their experiments, involving subjects that are in everyday life, such as plane geometry, the playful and the technologies that can be applied in teaching, such as the GeoGebra application. The study aims to present in a simple and succinct way the importance of teaching geometry and the use of technology and playfulness, facilitating the understanding and learning of students in mathematics classes. The qualitative research was carried out with the students of the 9th Year of Elementary School of a school that is located in the city of Campo Formoso-BA. The experience and the dynamics proposed in the classroom showed that the students had few difficulties in understanding the contents taught. This project provided students with significant growth, presenting the playfulness and technologies that arrived to add and improve in the learning of the students.
Downloads
References
BATISTA, K. A. C. O uso de Materiais Lúdicos e Tecnológicos no ensino da geometria plana e espacial. Os desafios da escola pública Paranaense na perspectiva do professor PDE. Cadernos PDE. Versão online. Volume 1. 2016.
CHALITA, Gabriel. Educação: a solução está no afeto. 17. ed. São Paulo: Gente, 2004.
DE BOVI, R. C. A. O SOFTWARE GEOGEBRA APLICADO AO ESTUDO DOS TRIÂNGULOS. Os desafios da escola pública paranaense na perspectiva do professor pde. Cadernos PDE. Versão online. Volume 1. 2013.
FREIRE, R. S.; CUNHA, A. R. O.; MAXIMIANO, R. C. P. MATEMÁTICA, LÚDICO E GEOGEBRA: INTEGRAÇÃO A FAVOR DE ENSINAMENTOS E APRENDIZAGENS DIVERSAS. VI Congresso Internacional de Ensino da Matemática. Comunicação científica. ULBRA – Canoas – Rio Grande do Sul – Brasil. 2013.
FERREIRA, M. J. M. A. Novas tecnologias na sala de aula. Monografia do Curso de Especialização em Fundamentos da Educação: Práticas Pedagógicas Interdisciplinares. Universidade Estadual da Paraíba, Pró-Reitoria de Ensino Médio, Técnico e Educação à Distância, Departamento da PROEAD, Sousa, PB, 2014.
ISOTANI, S. Desenvolvimento de ferramentas no IGEON. Utilizando a geometria dinâmica no ensino presencial e a distância. São Paulo: Instituto de Matemática e Estatística da Universidade de São Paulo. 2005.
MORAN, J. M. A Educação que Desejamos: novos desafios e como chegar lá. 5. ed. Campinas: Papirus, 2011.
MISKULIN, R. G. S. As Possibilidades Didático-Pedagógicas de Ambientes Computacionais na Formação Colaborativa de Professores de Matemática. In: FIORENTINI, Dário (org.). Formação de Professores de Matemática. Campinas: Mercado de Letras, 2003, p. 217-248.
NETO, J. F. B; FONSECA, F. S. Jogos educativos em dispositivos móveis como auxílio ao ensino da matemática. Novas Tecnologias na Educação. CINTED-UFRGS. V. 11 Nº 1, julho, 2013.
LIBÂNEO, José Carls. Organização e Gestão escolar: Teoria e Prática. 5. ED. Goiana: Alternativa, 2007.
WIKIPÉDIA – GeoGebra < http://pt.wikipedia.org/wiki/Geogebra>, acesso em 21 de agosto. 2018.
Downloads
Published
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.