DIGITAL TECHNOLOGIES APPLIED TO SCHOOL MANAGEMENT IN TEACHING TRAINING

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Lucimeri Stoco Beger
  • Josely Marques Luz
  • Maria Quintina Bezerra Ribeiro
  • Maria Andréia Gonçalves
  • Ivone Lima Santos
  • Maria Nilza Andrade Araújo de Oliveira

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i12.4327

Keywords:

Communication. Student engagement. Student registration.

Abstract

Technological innovations for school management include tools in almost all areas. Student engagement tools are applications used in digital marketing strategies to direct actions to the desired target audience, establish effective communication in the most used channels, set efficient spending goals, automate actions and control the country's capital. The learning system collects important information about students' habits. It includes student records, lesson plans, grades, absences, exam schedules, and other information. In addition to being integrated into the administrative area, this tool also has functions related to the student's space on the school portal and is an important means of communication with family members and guardians, in addition to helping in the organization of the students themselves. The use of technology in school management improves learning processes. Generating large volumes of data provides school management with the necessary factors to clearly assess a school's strengths and weaknesses and serve as a basis for strategic decision-making. Thus, this research focuses on presenting digital technologies applied to school management.

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Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães

    Graduado em Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestre em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestre em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University), mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) e doutorando em Ciências da Educação pela FICS. 

  • Lucimeri Stoco Beger

    Graduada em Pedagogia pela UFPR. Pós graduada em Metodologia do ensino de 1° e 2° Graus. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

  • Josely Marques Luz

    Graduada em Pedagogia. Pós-graduada em Educação Infantil e Alfabetização e Letramento. Mestranda em Educação.

  • Maria Quintina Bezerra Ribeiro

    Graduada em Teologia e Ciências da Religião. Pós-graduada em Novas Tecnologias, Psicopedagogia Clínica e Institucional. Mestre em Educação - Especialização em as TICs na Educação pela Universidad Europea del Atlántico - Espanha.

  • Maria Andréia Gonçalves

    Graduada em Pedagogia e Educação Especial. Pós-graduada em Educação Especial, Auditiva, Física, Mental e Visual, Transtorno do Espectro Autista, Transtorno Global do Desenvolvimento, Neuropsicopedagoga, Psicomotricidade, Psicopedagoga Clínica Institucional, Orientação, Supervisão e Inspeção Escolar e Intervenção ABA Aplicada ao Transtorno do Espectro Autista. Mestranda em Educação.

  • Ivone Lima Santos

    Graduada em Pedagogia e Artes. Pós-graduada em Psicopedagogia Clínica. Mestranda em Educação

  • Maria Nilza Andrade Araújo de Oliveira

    Graduada em Pedagogia e Superior Tecnológico em Gestão Ambiental. Pós-graduada em Psicopedagogia e Educação Especial, Neuropsicopedagogia, MBA em Gestão de Pessoas, MBA em Resíduos Sólidos e suas Tecnologias. Mestranda em Educação.

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Published

19/12/2023

How to Cite

DIGITAL TECHNOLOGIES APPLIED TO SCHOOL MANAGEMENT IN TEACHING TRAINING. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(12), e3124327. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i12.4327