TEACHING AND LEARNING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE IN JUNIOR HIGH SCHOOL AT A STATE SCHOOL

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v5i6.5257

Keywords:

Teaching, Learning, Foreign English Language, Data Analysis

Abstract

This case study is being carried out in a state school, which will be referred to as "X", whose object of study is the teaching and learning of English as a foreign language in Junior High School. According to the questionnaires and the analysis of the field observation, this research goes through the theoretical references on the subject and presents an analysis of the students' ability to learn English as a foreign language. To this end, 174 hours of field observations were carried out with two different teachers who teach classes from sixth to ninth grade; and the students were included as the main protagonists in the learning process through an interview in each grade in order to answer the problem and objectives of this research.

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Author Biographies

  • Marcelo Dourado Sales

    Profissional de Coaching Executivo e Mentoria para Executivos, especialista para área de arquitetura, consultor para empreendedores e médias empresas para gestão de processos, pessoas, performance e projetos. Palestrante e Facilitador de Workshops para a área de T&D. Docente com oito anos de experiência na Graduação, Tecnólogos e Pós-Graduação. Professor universitário e tradutor com doutorado na FCU.

  • Márcio Magera Conceição

    Economista pela PUC- Campinas. MBA de Marketing pela ESAMC, Sorocaba. Mestrado em Administração pela UNG - Guarulhos. Mestrado em Sociologia pela PUC - São Paulo. Doutor em Sociologia pela PUC - São Paulo. Doutor em Filosofia da Administração pela FCU – EUA, diploma Reconhecido no Brasil pela Universidade UNAMA, Pará. Pós Doutor Unicamp - Campinas. Pós Doutor FCU - EUA. Pós Doutor Universidade de Coimbra- Portugal. Jornalista e Escritor. Avaliador do MEC/INEP, há 16 anos. Pró Reitor da Universidade de Guarulhos, SP. Pesquisador do grupo de cientistas da Centro de Ecologia Funcional da Universidade de Coimbra, Portugal. Pesquisador da Universidade Paulista, UNIP. Professor do programa de mestrado Geoambiental da Universidade Guarulhos. Editor chefe da RECIMA21. 

  • Joelma Telesi Pacheco Conceição

    Mestre em Administração de Empresas, nos últimos oito anos ministrei aulas em graduação e pós graduação, dominando diversas disciplinas em cursos de Administração e Tecnológicos em Gestão de Recursos Humanos, Logística, Comércio Exterior, Gestão da Qualidade, Gestão Comercial, entre outros. Orientei a elaboração de trabalhos de conclusão de cursos (TCC) em graduação e pós graduação. Trabalhei durante treze anos na educação infantil e acredito que esta experiência sirva de diferencial para um relacionamento didático e criativo com os alunos universitários. 

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Published

28/05/2024

How to Cite

TEACHING AND LEARNING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE IN JUNIOR HIGH SCHOOL AT A STATE SCHOOL. (2024). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 5(6), e565257. https://doi.org/10.47820/recima21.v5i6.5257