THE MOTIVATIONAL STRATEGIES USED IN CIVICO MILITARY SCHOOLS IN MANAUS/ AMAZONAS TO IMPROVE STUDENTS' SCHOOL PERFORMANCE
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i6.1533Keywords:
Motivation; Military Schools; School performance.Abstract
This article aims to demonstrate a brief contextualization about the importance of motivation for the high rate of school performance of students in military civic schools in Manaus / AM. To this do so, the proposed objectives are to conceptualize motivation; classify the motivational stimuli used to improve the school performance of students in military school and identify the effects caused on the students' school performance. The methodological procedures used for analysis are qualitative in nature, type of bibliographic and documentary research. It is presented in the final considerations that the motivational strategies used by military schools contribute significantly to the improvement of students' school performance, increase the approval rate of military schools, and collaborate to improve socio-emotional skills.
Downloads
References
AVELAR, Alessandra Cândida. A Motivação Do Aluno No Contexto Escolar. Anuário de produções acadêmico-científicas dos discentes da faculdade Araguaia, v.3, p. 71-90, 2015.
BARRERA, Sylvia Domingos. Teorias cognitivas da motivação e sua relação com o desempenho escolar. Poíesis Pedagógica, V.8, N.2, p.159-175, ago/dez.2010.
BRASIL. Constituição da República Federativa do Brasil: Redação dada pela: Emenda Constitucional nº 53/06 e Lei nº 11.494/07, DF, Senado, 1998. Disponível em . Acesso em 24 de outubro/2021.
BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Brasília, 2018.
CRESWELL, John W. Projeto de pesquisa: métodos qualitativo, quantitativo e misto / John W. Creswell ; tradução Luciana de Oliveira da Rocha. - 2. ed. - Porto Alegre: Artmed,2007.
DOYLE, W. Ecological approaches to classroom management. In: EVERTSON, C. M.;
WEINSTEIN, C. S. (Eds.). Handbook of classroom management: research, practice, and contemporary issues. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, 2006. p. 97–126.
Escola Estadual Áurea Pinheiro Braga, Colégio da Polícia Militar – Unidade IV, Manaus. Manual do Aluno. 2021.
Escola Estadual Professora Waldocke Fricke de Lyra, Colégio da Polícia Militar – Unidade III, Manaus. Projeto Político Pedagógico.2016.
GIL, Antonio Carlos. Como elaborar projetos de pesquisa. 4. ed. São Paulo: Atlas, 2008.
IBGE, Instituto Brasileiro de Geografia e Estatística, 2019
OLIVEIRA, Anderson de. Um Estudo de Caso Sobre o Colégio da Polícia Militar Unidade Ayrton Senna. 2017. 169f. Dissertação de Mestrado apresentada ao Programa de Pós-Graduação, Faculdades Alves Faria-Mestrado Profissional em Desenvolvimento Regional de Goiás. Goiânia, 2017.
SOUZA, Marlenson Souza de. O ALTO ÍNDICE DE APROVAÇÃO DOS ALUNOS DA ESCOLA ESTADUAL ÁUREA PINHEIRO BRAGA EM MANAUS-AM: UM ESTUDO PROGRESSIVO ENTRE OS ANOS 2015 E 2019. 2022. 93f. Dissertação (Mestrado) - Curso de Ciência da
Educação Universidad de La Integración de Las Américas,2022
ZENORINI, Rita da Penha Campos; SANTOS, Acácia A. Angeli dos; BUENO, José Maurício Haas. Escala de Avaliação das Metas de Realização: estudo preliminar de validação. Aval. psicol., Porto Alegre, v. 2, n. 2, p. 165-173, dez. 2003.. Disponível em <http://pepsic.bvsalud.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1677-04712003000200007&lng=pt&nrm=iso>. acessos em 25 out. 2021.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.