EDUCATION IN CONTEXT: LEARNING STYLES AND USE OF TECHNOLOGIES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i6.1563

Keywords:

of learning styles and models presented aim

Abstract

The proposed theory of learning styles and models aims to understand the factors that influence learning, the means to facilitate learning and the preferred ways in which students process information and apply learning. Research on learning styles shows how students learn, what are the most effective teaching techniques and alternatives, and how educators can improve their methods to improve individual performance. In view of the above, this study aims to present the learning styles and the use of technology. As methodology, the following methodology was used to construct the article: bibliographic research, internet, magazines, articles and books of great relevance for the construction of the study.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Elisiane Lichtenfels

Graduada em Letras: Língua Portuguesa e Inglesa – Universidade do Alto Vale do Itajaí (UNIDAVI) – Especialização em Língua Portuguesa e Literatura – Faculdade de Administração, Ciências, Educação e Letras (FACEL) – Curso de Formação em Gestão Escolar – Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) - Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea Del Atlantico – Espanha (UNEA – FUNIBER).  

Iego Assis da Silva

Graduado em Licenciatura em Matemática – Universidade Estadual Vale do Acaraú (UEVA), pós-graduado em Metodologia do Ensino de Matemática – Faculdade do Interior Paulista (FIP), Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores - Universidad Europea del Atlántico (UNEATLANTICO) - Espanha

Ueudison Alves Guimarães

Graduado em Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

References

FARIA, E. T. O professor e as novas tecnologias. Ser professor, v. 5, 2004.

GOCONQR, TICs na Educação: 10 Recomendações Para Aplicá-la, 2013. Disponivel em: https://www.goconqr.com/pt-BR/examtime/blog/tics-na-educacao/ Acesso em 19 de maio de 2022.

JORDÃO, T. C.. Formação de educadores: a formação do professor para a educação em um mundo digital. In: Tecnologias digitais na educação. MEC, 2009.

OLIVEIRA, K. K. D.; et al. Nursing Now e o papel da enfermagem no contexto da pandemia e do trabalho atual. Rev Gaúcha Enferm. 2021.

PRENSKY, M. Nativos Digitais, Imigrantes Digitais. On the Horizon, NCB University Press, v. 9, n. 5, 2001.

SANTOS, L, L. Formação do professor e pedagogia crítica. In: FAZENDA, Ivani. A Pesquisa em Educação e as transformações do conhecimento. Campinas: Papirus, 1995

VIANA, M. A. P. Internet na Educação: Novas formas de aprender, necessidades e competências no fazer pedagógico. In: MERCADO, L. P. L. Tendências na utilização das tecnologias da informação e comunicação na educação. Maceió: EDUFAL, 2004.

Published

10/06/2022

How to Cite

Lichtenfels, . E. ., Silva, I. A. da, & Alves Guimarães, U. (2022). EDUCATION IN CONTEXT: LEARNING STYLES AND USE OF TECHNOLOGIES. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(6), e361563. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i6.1563