SCHOOL INDISCIPLINE AND THE NEED FOR A PSYCHOPEDAGOGY
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i7.1738Keywords:
Psychopedagogue. School. IndisciplineAbstract
Analyzing reflections on school indiscipline is the purpose of this research, so this article aims to analyze the need for psychopedagogue in school. Therefore, even though school indiscipline is a particular expression, as a rule, it translates what occurs in the collective sphere. To perform this analysis, bibliographic studies and readings were performed. Through these researches, it was possible to perceive the importance and need of the performance of a psychopedagogue in school, because it can more effectively assist the entire school community and, mainly, teachers, pointing out forms, actions and strategies of how to work with students with learning or behavior problems.
Downloads
References
VALA, Cleuza. Um diálogo entre professores e pais. http://www.gestaoescolar.diaadia.pr.gov.br/arquivos/file/producoes pde/artigo cleuza luiza santos.pdf. Acessado em 29/03/2019.
FERNANDES, Alícia. A inteligência Aprisionada. Editora Artmed, p.47-48. Porto Alegre,1991.
CONSTITUIÇÃO FEDERAL – Lei Nº 8.069, de 13 de julho de 1990, Estatuto da Criança e do Adolescente. http://www.planalto.gov.br/ccivil/LEIS/L8069. Acessado em 05/04/2019.
BOARINI, Maria Lucia. Indisciplina escolar: uma construção coletiva.
ALMEIDA, Clebea Lima. Indisciplina na visão Psicopedagógica. http://facsaopaulo.edu.br/wp-content/uploads/sites/16/2018/05ed1/8.pdf. Acessado em 09/04/2019.
CRUVINEL, Alice Conceição. A necessidade de um psicopedagogo na escola. Cadernos da Fucamp,v.13,n.19,p.95-105/2014.
BOSSA, Nádia A . A psicopedagogia no Brasil: Constribuições a partir de práticas. Revista e Atualizada. Porto Alegre, Artmed, 2.ed,131 p. 2007.
GARCIA.Joe. Indisciplina na Escola: Uma reflexão sobre a dimensão preventiva. Curitiba: Rv.paran.Desev.nº95,jan.1999 p.103.
PORTO, Olívia. Bases da Psicopedagogia: Diagnostico e intervenção nos problemas de aprendizagem. Rio de janeiro: wak,2005. P.109.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.