CHALLENGES AND PERSPECTIVES OF EDUCATION: A VISION OF TEACHERS DURING PANDEMIC

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Leidiane Aparecida dos Santos
  • Junea Graciele Rodrigues Dantas de Brito

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1745

Keywords:

paper presents the challenge and perspectives

Abstract

This paper presents the challenge and perspectives of education during the Pandemic. The use of technologies in the school environment is essential in contemporary times, due to the current scenario with the Coronavirus Pandemic. These are practically indispensable methods for the day-to-day life of the human being nowadays. The technologies have entered the school environment, aiming at a better quality in teaching, in addition to more practicality for teachers and students. In view of the above, this research aims to present the gap in literacy. For this, bibliographic research of qualitative and descriptive character was carried out, carried out in scientific articles, books and online collections.

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Author Biographies

Ueudison Alves Guimarães

Graduado em Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

Leidiane Aparecida dos Santos

Graduada em Pedagogia – Universidades Estadual de Goiás – (UEG), Educação Física - Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Metodologia do Ensino e da Pesquisa com Habilitação em Psicopedagogia – (FMB), Gestão Escolar (UNIASSELVI) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES).

Junea Graciele Rodrigues Dantas de Brito

Formada no CEFAM de Carapicuíba-Centro de Formação para o Magistério; graduada no Curso Normal
Superior- Uniararas / Fundação Hermínio Ometto; graduada em Artes Visuais pela FAMOSP- Faculdade
Mozarteum de São Paulo; pós-graduada em Psicopedagogia Institucional, na área da Educação pela FALCFaculdade da Aldeia de Carapicuíba e Educação Especial com Ênfase em Deficiência Mental, na área da Educação pela FALC- Faculdade da Aldeia de Carapicuíba e Mestranda em Educação pela Fundação Universitária Iberoamericana – Porto Rico.

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Published

10/08/2022

How to Cite

Alves Guimarães, U., Aparecida dos Santos, L., & Graciele Rodrigues Dantas de Brito, J. (2022). CHALLENGES AND PERSPECTIVES OF EDUCATION: A VISION OF TEACHERS DURING PANDEMIC. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(8), e381745. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1745