CHALLENGES AND PERSPECTIVES OF EDUCATION: A VISION OF TEACHERS DURING PANDEMIC
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1745Keywords:
paper presents the challenge and perspectivesAbstract
This paper presents the challenge and perspectives of education during the Pandemic. The use of technologies in the school environment is essential in contemporary times, due to the current scenario with the Coronavirus Pandemic. These are practically indispensable methods for the day-to-day life of the human being nowadays. The technologies have entered the school environment, aiming at a better quality in teaching, in addition to more practicality for teachers and students. In view of the above, this research aims to present the gap in literacy. For this, bibliographic research of qualitative and descriptive character was carried out, carried out in scientific articles, books and online collections.
Downloads
References
Almeida, M. E. B.; & Valente, J. A. (2011). Tecnologias e currículo: trajetórias convergentes ou divergentes? 1 ed. São Paulo, Paulus.
Alves N.; & Garcia, R, O.; & Boing, L. A. (2008). Os sentidos do trabalho de professores itinerantes. Tese de doutorado em Educação. Universidade Católica, RJ.
Andrade, M. M. (2010). Introdução à metodologia do trabalho científico: elaboração de trabalhos na graduação. São Paulo, SP: Atlas.
Barros; A. J. S.; & Lehfeld, N. A. S. (2007). Fundamentos de metodologia científica. São Paulo: Pearson Prentice Hall.
Bossa, N. A. (2000). A Psicopedagogia no Brasil: Contribuições a partir da prática. 2. ed. Porto Alegre: Artes Médicas Sul.
BRASIL. Ministério da Educação. (1998). Parâmetros Curriculares Nacionais. Brasília.
BRASIL. Ministério da Educação. (2000). Parâmetros Curriculares Nacionais: Ensino Médio. Brasília: MEC/SEF.
Dorigoni, G. M. L.; & Silva, J. C. (2013). Mídia e Educação: o uso das novas tecnologias no espaço escolar. v. 10.
Fernández, A (2001). Os Idiomas do Aprendente: Análise de modalidades ensinantes em famílias, escolas e meios de comunicação. Porto Alegre: Artmed.
Freire, P. (1996). A pedagogia da autonomia. 25 ed. São Paulo, Paz e Terra.
Freire, P.; & Macedo, D. (2006). Alfabetização: leitura do mundo, leitura da palavra. Tradução Lólio Lourenço de Oliveira. 4ª Ed. Rio de Janeiro: Paz e Terra.
Kenski, V. M. (2007). Educação e tecnologias: O novo ritmo da informação. Campinas: Papirus.
Lakatos, E. M.; & Marconi, M. A. (2001). Fundamentos metodologia científica. 4.ed. São Paulo: Atlas.
Moratori, P. B. (2003). Por que utilizar jogos educativos no processo de ensino aprendizagem?. Disponível em: http://www.nce.ufrj.br/ginape/publicacoes/trabalhos/t_2003/t_2003_patrick_barbosa_moratori.pdf: Acesso em 19 de novembro de 2021.
Piaget, J. (1986). O nascimento da inteligência da criança. Editora Crítica: São Paulo.
Rodrigues, D. (2008). Questões preliminares sobre o desenvolvimento de políticas de Educação Inclusiva. Inclusão – Revista de Educação Especial, v. 4, n. 1.
Soares, M. (2003). Letramento e alfabetização: as muitas facetas. Universidade Federal de Minas Gerais, Centro de Alfabetização, Leitura e Escrita.
Triviños, A. N. S. (1987). Introdução à pesquisa em ciências sociais: a pesquisa qualitativa em educação. São Paulo: Atlas, 1987.
Weiss, M. L. L. (1994). Psicopedagogia Clínica: uma Visão Diagnóstica, 2ª edição, Porto Alegre: Artes Médicas.
Werthein, J. (2000). A sociedade da informação e seus desafios. Ci. Inf., Brasília, v. 29, n. 2. Disponível em: https://www.scielo.br/pdf/ci/v29n2/a09v29n2.pdf: Acesso em 19 de novembro de 2021.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.