GENERATIONS Y: MOTIVATIONAL FACTORS
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1813Keywords:
Generation Y; motivational factors; psychologyAbstract
This study aims to present the knowledge about a Generation among the various existing generations, concepts, and nomenclatures that make up the organizational world, Generation Y, given that the human development index currently has a high life expectancy and therefore the functional staff of companies, are merging generations within their organizations. However, leaders often do not know how to influence Generation Y to stay motivated, since they end up using the same model of influence for all generations. This time, the present work aims to reflect the questions about the factors that influence and motivate Generation Y in the work environment.
Downloads
References
ALEXANDRE, R.; PITA, M. B.; FREITAS, A. D. Do Antigo ao Novo: Geração Baby Boomers, Geração X, Geração Y, Geração Z e seus Conflitos nas Organizações. Revista Universo, 2018, v. 1, n. 7.
http://www.revista.universo.edu.br/index.php?journal=1JUIZDEFORA2, acessado em julho de 2021.
BOCK, A.; TEIXEIRA, M. L.; FURTADO, O. Psicologias: Uma Introdução ao Estudo de Psicologia. 13ª ed. São Paulo. Editora Saraiva, 1999, 142 p.
BOTELHO, M.et al. Geração X, Y e Baby Boomers: Um desafio atual para uma Organização do segmento tecnológico. Revista Estudos e Pesquisas em Administração, [S. l.], v. 2, n. 1, p. 104-117, 2018.
http://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/repad/article/view/6003, acessado em junho de 2020.
CAVAZOTTE, F.; LEMOS, A. H.; VIANA, M. Novas Gerações no Mercado de Trabalho: Expectativas Renovadas ou Antigos Ideais?. Cadernos EBAPE.BR [online]. v. 10, n. 1. pp. 162-180. 2012. https://www.scielo.br/scielo.php?pid=S1679-39512012000100011&script=sci_arttext, acessado em maio de 2021.
CODEÇO, P. V. Gerações X e Y e seus Perfis Motivacionais. 1ª ed. Curitiba. Editora Appris, 2015.
CODEÇO, P. V.; COSTA, I.; BOUZADA, M. A. Perfis Motivacionais das Gerações X e Y: Um Estudo Junto aos Funcionários de um Banco Estatal na Cidade do Rio de Janeiro. Rev. Desafio Online, Rio de Janeiro, v. 1, n. 3. 2013. https://periodicos.ufms.br/index.php/deson/article/view/1119/734, acessado em maio de 2021.
COMAZZETTO, L. R. et al. A Geração Y no Mercado de Trabalho: Um Estudo Comparativo entre as Gerações. Ciência e Profissão, Santa Maria, v. 36, n. 1, p. 146-157, jan/mar. 2016, https://www.scielo.br/pdf/pcp/v36n1/1982-3703-pcp-36-1-0145.pdf, acessado em maio de 2021.
HALF, R. Geração Z: Características, Desafios, Necessidades. In Robert Half. Robert Half. [online]. 23 de abril de 2021. https://www.roberthalf.com.br/blog/tendencias/geracao-z-caracteristicas-desafios-necessidades, acessado em julho de 2020.
KILIMNIK, Z. M. Transformações e Transições nas Carreiras. 1ª ed. Rio de Janeiro. Editora: QualityMark, 2011.
MEIR, J. As 6 Características da Geração Z.
https://www.consumidormoderno.com.br/2017/09/22/caracteristicas-fundamentais-geracao-z/, acessado em julho de 2021.
OLIVEIRA, S. Geração Y: O nascimento de uma nova versão de líderes. São Paulo. Editora: Interage, 2010.
_______. Geração Y: Ser Potencial ou Ser talento? Faça por merecer. São Paulo. Editora: Interage, 2011.
SCHEFER, J. & GARRAFA, I. GERAÇÃO Y: Fatores que os Atraem, Motivam e Retêm nas Organizações. International Journal of Business Marketing, [S.l.], v. 1, n. 1, p. 83-101, dez. 2015, http://www.ijbmkt.org/index.php/ijbmkt/article/view/3/27, acessado em maio de 2021.
VASCONCELOS, K. et al. A Geração Y e suas Ancoras de Carreiras. Rev. Gestão Organizacional, [online]. v. 8, n. 2, 2010.
http://legado.fucape.br/_public/producao_cientifica/2/Katia%20Cyrlene%20-%20A%20geracao%20Y.pdf, acessado em julho de 2021.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.