GENERATIONS Y: MOTIVATIONAL FACTORS

Authors

  • Gabrielle Espósito Cavalcanti

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1813

Keywords:

Generation Y; motivational factors; psychology

Abstract

This study aims to present the knowledge about a Generation among the various existing generations, concepts, and nomenclatures that make up the organizational world, Generation Y, given that the human development index currently has a high life expectancy and therefore the functional staff of companies, are merging generations within their organizations. However, leaders often do not know how to influence Generation Y to stay motivated, since they end up using the same model of influence for all generations. This time, the present work aims to reflect the questions about the factors that influence and motivate Generation Y in the work environment. 

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Gabrielle Espósito Cavalcanti

Universidade Estácio de Sá - UNESA

References

ALEXANDRE, R.; PITA, M. B.; FREITAS, A. D. Do Antigo ao Novo: Geração Baby Boomers, Geração X, Geração Y, Geração Z e seus Conflitos nas Organizações. Revista Universo, 2018, v. 1, n. 7.

http://www.revista.universo.edu.br/index.php?journal=1JUIZDEFORA2, acessado em julho de 2021.

BOCK, A.; TEIXEIRA, M. L.; FURTADO, O. Psicologias: Uma Introdução ao Estudo de Psicologia. 13ª ed. São Paulo. Editora Saraiva, 1999, 142 p.

BOTELHO, M.et al. Geração X, Y e Baby Boomers: Um desafio atual para uma Organização do segmento tecnológico. Revista Estudos e Pesquisas em Administração, [S. l.], v. 2, n. 1, p. 104-117, 2018.

http://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/repad/article/view/6003, acessado em junho de 2020.

CAVAZOTTE, F.; LEMOS, A. H.; VIANA, M. Novas Gerações no Mercado de Trabalho: Expectativas Renovadas ou Antigos Ideais?. Cadernos EBAPE.BR [online]. v. 10, n. 1. pp. 162-180. 2012. https://www.scielo.br/scielo.php?pid=S1679-39512012000100011&script=sci_arttext, acessado em maio de 2021.

CODEÇO, P. V. Gerações X e Y e seus Perfis Motivacionais. 1ª ed. Curitiba. Editora Appris, 2015.

CODEÇO, P. V.; COSTA, I.; BOUZADA, M. A. Perfis Motivacionais das Gerações X e Y: Um Estudo Junto aos Funcionários de um Banco Estatal na Cidade do Rio de Janeiro. Rev. Desafio Online, Rio de Janeiro, v. 1, n. 3. 2013. https://periodicos.ufms.br/index.php/deson/article/view/1119/734, acessado em maio de 2021.

COMAZZETTO, L. R. et al. A Geração Y no Mercado de Trabalho: Um Estudo Comparativo entre as Gerações. Ciência e Profissão, Santa Maria, v. 36, n. 1, p. 146-157, jan/mar. 2016, https://www.scielo.br/pdf/pcp/v36n1/1982-3703-pcp-36-1-0145.pdf, acessado em maio de 2021.

HALF, R. Geração Z: Características, Desafios, Necessidades. In Robert Half. Robert Half. [online]. 23 de abril de 2021. https://www.roberthalf.com.br/blog/tendencias/geracao-z-caracteristicas-desafios-necessidades, acessado em julho de 2020.

KILIMNIK, Z. M. Transformações e Transições nas Carreiras. 1ª ed. Rio de Janeiro. Editora: QualityMark, 2011.

MEIR, J. As 6 Características da Geração Z.

https://www.consumidormoderno.com.br/2017/09/22/caracteristicas-fundamentais-geracao-z/, acessado em julho de 2021.

OLIVEIRA, S. Geração Y: O nascimento de uma nova versão de líderes. São Paulo. Editora: Interage, 2010.

_______. Geração Y: Ser Potencial ou Ser talento? Faça por merecer. São Paulo. Editora: Interage, 2011.

SCHEFER, J. & GARRAFA, I. GERAÇÃO Y: Fatores que os Atraem, Motivam e Retêm nas Organizações. International Journal of Business Marketing, [S.l.], v. 1, n. 1, p. 83-101, dez. 2015, http://www.ijbmkt.org/index.php/ijbmkt/article/view/3/27, acessado em maio de 2021.

VASCONCELOS, K. et al. A Geração Y e suas Ancoras de Carreiras. Rev. Gestão Organizacional, [online]. v. 8, n. 2, 2010.

http://legado.fucape.br/_public/producao_cientifica/2/Katia%20Cyrlene%20-%20A%20geracao%20Y.pdf, acessado em julho de 2021.

Published

01/08/2022

How to Cite

Espósito Cavalcanti, G. (2022). GENERATIONS Y: MOTIVATIONAL FACTORS. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(8), e381813. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1813