TEACHER TRAINING FOR MULTISERIATED CLASSES IN RURAL SCHOOLS

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Rose Meire de Oliveira Barros
  • Jane da Fonseca Lopes
  • Cacilda Pereira da Silva Alves
  • Luciana Madalena Marçal

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i2.2664

Keywords:

current scenario of education in Brazil, we can see the emergence

Abstract

In the current scenario of education in Brazil, we can see the emergence of new approaches to facilitate student learning, although traditional pedagogies are generally considered effective, considering the average student's achievement. Among these formats are simple and creative activities aimed at increasing the student's interest in the teaching process, making it more meaningful and potentially broad based on existing goals and knowledge. This paper deals with the use of active methodologies as a tool that facilitates the teaching and learning process in multi-serial classes. The sense of educating is seen as far beyond the transmission of knowledge in the classroom, because education goes well beyond it and is the pioneer in the issues of knowledge construction and intellectual and cognitive development. Most of the time teachers are not prepared to deal with differences found in the classroom, after all there are some distinctions between the students of the city and the students of the field school, so that they can ensure the learning of all equally. The methodology used for the elaboration of this work was bibliographic research with a qualitative approach, in which the teaching of multiseriated classes is presented, ensuring that all have effective participation in teaching, providing the school to seek new paradigms and expand its curriculum, in addition to empowering its teachers to work effectively with students from multiseriate schools in the field.

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Author Biographies

Ueudison Alves Guimarães

Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

Rose Meire de Oliveira Barros

Licenciatura em Língua Espanhola e suas Literaturas pela Universidade do estado da Bahia e mestranda em Educação pela UNIUB- Porto Rico.

 

Jane da Fonseca Lopes

Graduada em Matemática pela Universidade Estadual do Amazonas (UEA). Pós graduada em Educação Matemática pela Faculdade Phênix de Ciências Humanas e Sociais do Brasil e mestranda em Educação pela UNIUB - Porto Rico.

Cacilda Pereira da Silva Alves

Técnica Contábil pelo Centro Educacional Santo Antônio das Queimadas – Queimadas Bahia. Licenciada em Pedagogia pelo Centro Universitário Internacional UNINTER. Especialização em Educação Ambiental e Desenvolvimento Sustentável pela Faculdade Regional de Filosofia, Ciências e Letras de Candeias – FAC. Programa Especial de Formação Docente (PRODOCENTE) – Complementação pedagógica em Matemática e mestranda em Educação – Especialização em Formação de Professores pela Uneatlantico – Espanha.

Luciana Madalena Marçal

Graduação em Tecnólogo em Processos Gerenciais pela UNA - Universidade de Contagem. Mestranda em Educação pela UNIUB – Porto Rico.

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Published

15/02/2023

How to Cite

Alves Guimarães, U., de Oliveira Barros, R. M., da Fonseca Lopes, J., Pereira da Silva Alves, C. ., & Marçal, L. M. (2023). TEACHER TRAINING FOR MULTISERIATED CLASSES IN RURAL SCHOOLS. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(2), e422664. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i2.2664