THE USE OF KAHOOT AS AN AUXILIARY TOOL IN THE LEARNING OF MATHEMATICS IN ELEMENTARY SCHOOL II: AN EXPERIENCE REPORT
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i10.4034Keywords:
Kahoot, Mathematics Teaching, Fundamental Teaching IIAbstract
This work explores how the Kahoot platform can help in the teaching of Mathematics in Elementary School II. The activities were carried out in a school in the interior of Amazonas, during the Supervised Internship in Computing I. The methodology used was qualitative, collecting data from students' experiences to effectively implement Kahoot as a learning tool. The results were obtained from the notes in the field notebook. The research demonstrated that the use of technologies, especially Digital Information and Communication Technologies (TDICs), can contribute in a playful and spontaneous way in the teaching-learning process, while Kahoot stands out for its dynamic, interactive and exciting approach, making the most fun and effective classes.
Downloads
References
COSTA, Sandra Regina Santana; DUQUEVIZ, Barbara Cristina; PEDROZA, Regina Lúcia Sucupira. Tecnologias Digitais como instrumentos mediadores da aprendizagem dos nativos digitais. Psicologia Escolar e Educacional, v. 19, p. 603-610, 2015.
DE SOUSA, Francisca Genifer Andrade; FERNANDES, Francisca Risolene. Ensino de Matemática na interface com as novas tecnologias: perspectivas docentes. Ensino em Perspectivas, v. 2, n. 2, p. 1-16, 2021.
FREITAS, Fabiana Martins de; MARTINS, Fabíola da Cruz. NOVAS TECNOLOGIAS NO ENSINO DE MATEMÁTICA: UMA EXPERIÊNCIA UTILIZANDO O KAHOOT. VI Congresso Nacional da Educação, 2019.
MESQUITA, Fabriny Aparecida Souza; BUENO, Alexandre Martins Ferreira. A GAMIFICAÇÃO NO ENSINO DE MATEMÁTICA: REVISÃO ACERCA DO USO DA PLATAFORMA KAHOOT! NO ENSINO FUNDAMENTAL. Revista Interdisciplinar de Ensino, Pesquisa e Extensão, v. 1, n. 1, 2023.
PITOMBEIRA, José Roberto de Sales et al. O Kahoot no ensino da álgebra nos anos iniciais do ensino fundamental. 2020.
Downloads
Published
How to Cite
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.