THE USE OF KAHOOT AS AN AUXILIARY TOOL IN THE LEARNING OF MATHEMATICS IN ELEMENTARY SCHOOL II: AN EXPERIENCE REPORT

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i10.4034

Keywords:

Kahoot, Mathematics Teaching, Fundamental Teaching II

Abstract

This work explores how the Kahoot platform can help in the teaching of Mathematics in Elementary School II. The activities were carried out in a school in the interior of Amazonas, during the Supervised Internship in Computing I. The methodology used was qualitative, collecting data from students' experiences to effectively implement Kahoot as a learning tool. The results were obtained from the notes in the field notebook. The research demonstrated that the use of technologies, especially Digital Information and Communication Technologies (TDICs), can contribute in a playful and spontaneous way in the teaching-learning process, while Kahoot stands out for its dynamic, interactive and exciting approach, making the most fun and effective classes.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Cleiciely da Silva Guimarães

Acadêmica de Licenciatura em Computação na Universidade do Estado do Amazonas - UEA.

 

Ronem Matos Lavareda Filho

Mestre em Inform´´atica pela Universidade Federal do Amazonas - UFAM.

Cássia Cardoso de Menezes

Acadêmica de Licenciatura em Computação na Universidade do Estado do Amazonas - UEA.

Rodrigo de Oliveira Peres

Acadêmico de Licenciatura em Computação na Universidade do Estado do Amazonas - UEA.

References

COSTA, Sandra Regina Santana; DUQUEVIZ, Barbara Cristina; PEDROZA, Regina Lúcia Sucupira. Tecnologias Digitais como instrumentos mediadores da aprendizagem dos nativos digitais. Psicologia Escolar e Educacional, v. 19, p. 603-610, 2015.

DE SOUSA, Francisca Genifer Andrade; FERNANDES, Francisca Risolene. Ensino de Matemática na interface com as novas tecnologias: perspectivas docentes. Ensino em Perspectivas, v. 2, n. 2, p. 1-16, 2021.

FREITAS, Fabiana Martins de; MARTINS, Fabíola da Cruz. NOVAS TECNOLOGIAS NO ENSINO DE MATEMÁTICA: UMA EXPERIÊNCIA UTILIZANDO O KAHOOT. VI Congresso Nacional da Educação, 2019.

MESQUITA, Fabriny Aparecida Souza; BUENO, Alexandre Martins Ferreira. A GAMIFICAÇÃO NO ENSINO DE MATEMÁTICA: REVISÃO ACERCA DO USO DA PLATAFORMA KAHOOT! NO ENSINO FUNDAMENTAL. Revista Interdisciplinar de Ensino, Pesquisa e Extensão, v. 1, n. 1, 2023.

PITOMBEIRA, José Roberto de Sales et al. O Kahoot no ensino da álgebra nos anos iniciais do ensino fundamental. 2020.

Published

30/09/2023

How to Cite

da Silva Guimarães, C., Matos Lavareda Filho, R., Cardoso de Menezes, C., & de Oliveira Peres, R. (2023). THE USE OF KAHOOT AS AN AUXILIARY TOOL IN THE LEARNING OF MATHEMATICS IN ELEMENTARY SCHOOL II: AN EXPERIENCE REPORT . RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(10), e4104034. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i10.4034