THE IMPORTANCE OF DISTANCE EDUCATION (EAD) IN PROFESSIONAL AND TECHNOLOGICAL EDUCATION COURSES
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v5i1.5038Keywords:
Distance learning. Teacher. Train People.Abstract
The Article initially presents some contexts in relation to distance education, its peculiar purpose is to demonstrate that the participation of teaching practice is essential in the social, cultural and professional development of any individual seeking to qualify for the future, whether face-to-face teaching or distance. Teaching practice in our country is a challenge, the devaluation of teachers in the social environment means that many who want to teach stop being teachers for fear of devaluation. Teaching practice must be carried out with the aim of training conscious and capable people for the globalized world that is becoming increasingly competitive and selective. The teacher is constantly learning to be able to teach students to value their profession. Distance learning is on the rise, today people least supported by the government, those in social vulnerability, can finish their studies at primary, secondary and higher levels, distance education has become a cheap and quality way to start a circle.
Downloads
References
ALMEIDA, Maria Elizabeth Bianconcini. Educação à distância no Brasil: diretrizes políticas, fundamentos e práticas. [S. l.]: PUC, s. d.
ARANHA, M. L. de A. Filosofia da educação. 2. ed. São Paulo: Moderna,1996.
BERGIER, Bertrand; XYPAS, Constantin. Por uma sociologia do improvável: percursos atípicos e sucessos inesperados de jovens na escola francesa. Revista Educação em Questão, Natal, v. 46, n. 32, maio/ago. 2013. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/educacaoemquestao/article/view/5133. Acesso em: 06 abr. 2019. DOI: https://doi.org/10.21680/1981-1802.2013v47n33ID5133
BRASIL. Cartilha Família-Acompanhem a vida escolar dos seus filhos. Ilustração: Ziraldo. Brasília/DF: MEC, 2008. Disponível em: http://portal.mec.gov.br/arquivos/pdf/cartilhafamilia.pdf
BRASIL. Lei nº 9.394/96, de 20 de dezembro de 1996. Brasília: [s. n.], 1996.
BRASIL. Referenciais de qualidade para educação superior de qualidade. Brasília: MEC, 2007.
GATTI, Bernadete A. Critérios de Qualidade. In: ALMEIDA, M. E; MORAN, J. M. (Org). Integração das Tecnologias na Educação. Brasília: Ministério da Educação, Seed, 2005. (Série Salta para o Futuro, Secretaria de Educação a Distância.)
MEC. Decreto nº. 5.622, de 19 de dezembro de 2005. Disponível em: http://portal.mec.gov.br/seed/arquivos/pdf/dec_5622.pdf. Acesso em: 06 abr. 2019.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2024 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.