ACTIVE METHODOLOGIES: TEACHING WITH ARTIFICIAL INTELLIGENCE

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Silvania Maria Roque
  • Ivanira Rodrigues do Carmo
  • Veralucia Pereira da Silva Nascimento
  • Ivaney Vieira Pondé
  • Jaci Teresinha Blum da Silva

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3535

Keywords:

Information Technology. Artificial Intelligence. Education.

Abstract

It is no longer anything new that the world has been transforming significantly over time and allowing people to carry out their jobs and activities in countless ways in their daily lives because of technological advancement, which keeps society constantly connected. These changes revealed that people no longer behave as in the past, since they left aside social exchanges, that is, the personal relationship between subjects to remain linked to the virtual world, meeting new people, without any proximity between them. In addition, it was noticed that access to information became much easier and faster, unlike before, when people needed to move from their homes to seek information in specific places, such as the library and, from this moment of flexibility, numerous strategies were used to improve the development of activities considered with high complexity content. Given this perspective, it is verified that the continuous and constant use of technologies that encompass concepts of Artificial Intelligence has been modifying the way society, in general, learns, manages its life and relates to the other, both personal and professional. Thus, it is emphasized that Education has not been forgotten, because technology has also been very effective in its contributions to improving the quality of teaching, bringing numerous possibilities of teaching-learning that make teaching practice more flexible and enhance the development of skills and competencies of students.

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Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães

    Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). Doutorando em Ciências da Educação pela FICS. 

  • Silvania Maria Roque

    Graduada em Educação Física pela Faculdade Cidade João Pinheiro (FCJP), Pedagogia pelo Centro Universitário Faveni (UNIFAVENI) e Normal Superior (Unimontes Montes Claros). Especialização em Gestão e Administração Escolar, Inspeção Escolar, Orientação Escolar e Supervisão Escolar pela Associação Educativa do Brasil Faculdade de Janauba (SOEBRAS) e Mestranda em Educação: especialização formação de professores pela Universidade Europeia del Atlântico (UNEATLÁNTICO) – Espanha.

  • Ivanira Rodrigues do Carmo

    Graduada em Estética pelo Centro Universitário Claretiano, Licenciatura em Letras com habilitação em Espanhol pela UFRR. Pós graduada em Estética Avançada – Faculdade do Centro Oeste Paulista e Gestão Escolar Administração, Supervisão e Orientação – FACINTER. Mestranda em Educação – Especialização em Formação de Professores pela Uneatlántico – Espanha.

  • Veralucia Pereira da Silva Nascimento

    Licenciada em Pedagogia pela Universidade do estado da Bahia, pós graduada em Psicopedagogia Institucional pela Universidade Candido Mendes e mestranda em Educação pela Uneatlantico – Espanha.

  • Ivaney Vieira Pondé

    Graduada em Pedagogia e Mestranda em Educação Especialização em Formação de Professores.

  • Jaci Teresinha Blum da Silva

    Graduada em Pedagogia, Letras Português/Espanhol e Educação Física. Pós graduada em Educação Infantil/ Anos Iniciais/ Psicopedagogia, Educação Física Escolar e Educação Especial. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

References

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SILVA, A. P. C. Aplicações de Sistemas Tutores Inteligentes na Educação a Distância: Possibilidades e Limites. In: Anais do Seminário Nacional ABED de Educação a Distância. Brasília: ABED, 2006.

Published

20/07/2023

How to Cite

ACTIVE METHODOLOGIES: TEACHING WITH ARTIFICIAL INTELLIGENCE. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(7), e473535. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3535