WITH US, NOT FOR US: IS THE SCHOOL PREPARED TO EXPERIENCE DIVERSITY?

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Josuel Jesus da Silva
  • Juliana de Souza Silva Araújo
  • Fernanda Shellenn Viana Pereira
  • Patrícia Regina Barbosa Gomes

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3562

Keywords:

Education, Technology, Management

Abstract

The research objects highlighted in this study have attracted great attention from researchers and academics at the social level, especially in the education sector. The discussions will take place in three extremely important scenarios: governance, diversity and education, where the perspectives and challenges of diversity in the governance and management of education will be relevant in this difficult time and in making decisions on new policies will seek recognition. This academic reflection, which coincides with the many uncertain moments that the global systems of marketing, technology and education have faced, aims to self-affirm a new model of social and global frameworks that include the history of contents that will be widely commented around the world, especially in our country, a new world order on governance, diversity and technology. The methodology used in the writing of the study is the bibliographic research. It is concluded that the constant search to understand behavioral changes in global societies involves many factors, which researchers and scholars connect and confront every day in the form of social dichotomies, comparisons and contradictions.

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Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães

    Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). Doutorando em Ciências da Educação pela FICS. 

  • Josuel Jesus da Silva

    Graduado em Teologia. Pós graduado em Acompanhamento Jovem e Adolescentes, Psicopedagogia. Mestrando em Educação pela Uneatlantico e doutorando em Psicologia.

  • Juliana de Souza Silva Araújo

    Graduada em Pedagogia e Educação Física. Pós graduada em Psicopedagogia Institucional e Clínica, Neuropsicopedagogia Institucional e Clínica, Educação Física Adaptada a Inclusão e Educação Infantil e Anos Iniciais. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

  • Fernanda Shellenn Viana Pereira

    Graduada em Educação Física. Bacharel em Educação Física. Pós graduada em Educação física Escolar com Ênfase em Inclusão e Docência no Ensino Superior. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

  • Patrícia Regina Barbosa Gomes

    Graduada em Educação Básica - Anos Iniciais do Ensino fundamental. Pós graduada em Docência na Educação infantil. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

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Published

26/07/2023

How to Cite

WITH US, NOT FOR US: IS THE SCHOOL PREPARED TO EXPERIENCE DIVERSITY?. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(7), e473562. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3562